20. september 2007

Myyyyk, myk angoragenser

Jeg var på kurs i helga, og vi tok toget tre timer hver vei. Selvsagt har jeg med strikkepinner og garn til togturen! Det ble lite strikking på kurset, tross alt var det et litt for seriøst kurs til å sitte å forstyrre kursholderne med klirring av pinner, men litt tid i pausene ble det.
Og denne gikk fort! Strikket fra halsen og ned, så etter de 20 første pinnene var det bare glattstrikk og tjohei - ingen montering av armer. I love raglan!


Ingenting slår treknapper til ullplagg. Nydelig.
Garnet? Angora- og merinoull fra Nøstebarn, purr! Se så fluffy! Hele genseren i str 9 mnd veier 49 gram, så det er bløtt, søtt og smått.

Genseren fant jeg første gang på bloggen til Malin, Knitgirl in Norway , forøvrig en utrolig nydelig blogg! Masse kreativt som foregår der inne.

Mønsteret sto i Hendes verden nr 18 2007, og er strikket i tynt angoragarn istedet for bomullsgarn som opprinnelig foreslått.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.