18. august 2024

Sommerens perler


 Sommerens dille har vært perlesmykker. Som nevnt broderte jeg bringeklut i perlebroderi til konfimantens hardangerbunad (snart konfirmasjon!) og så var det jo fristende å fortsette med perler, fordi perlene sto fremme, og jeg fant mye fint av perlesmykker på Instagram og på nett. 

Panduro har masse fine perler, og jeg hadde også endel liggende fra ymse hobbyforsøk tidligere. 

Søk på peyote stitch, brick stitch og seed beads på YouTube,  så finner du haugevis av videoer som viser deg hvordan. Perfekt for en regnværsdag. Eller en soldag på verandaen. 


Bare noe så enkelt som å tre perler på elastisk tråd, ble vakkert.  Utgangspunktet er jo glassperler i fine farger, og da blir det jo fint. 


Sommerens produksjon samlet på ett brett.

Her er øredobber og armbånd i flere ulike teknikker, fordi jeg fikk litt dilla på å prøve forskjellig. Og siden jeg bruker mer øredobber enn ringer, så var det gøyere å lage øredobber (pluss at øredobber ikke er så nøye på nøyaktig omkrets, som ringer er avhengig av)

Veldig fornøyd! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.