7. april 2024

Løse fugler

Det er vanskelig å svare på hvilke votter som jeg er mest glad i, men for de fyller jo forskjellige behov,  og det er jo litt som å spørre hvilket barn du liker best. 

Men altså! Skjærevottene mine er høyt elsket. Såpass høyt elsket at jeg nå har strikket dem for tredje gang, etter at par nummer to er på rømmen. 

Mulig det er fuglemotivet som gjør at vottene flakser avgårde, men de er og blir borte. Og vottegarderoben min er ikke komplett uten et par skjærevotter. 

Jeg har stillingskrig med en lokal skjære som bygger reir hvert år i tujaen min. Jeg fjerner greiner. Den henter flere. Jeg fjerner enda mer greiner. Den henter enda mer, og den synes jeg er passe dum som fortsetter. Så tror jeg at jeg leder i kappløpet reir/ikke reir.  

Og plutselig har den flyttet inn, lagt egg, bygget stakittgjerde og fått villa og volvo. I tujaen. 

Den er sta og bråkete. Og har glimt i øyet.  Så jeg liker den. 


 Muuulig jeg skal sette navnelapp i disse. Siden de kommer til å stikke av før eller senere, frie sjeler som de er. 

Mønsteret ligger på Ravelry,  Magpie mittens. Gratis er det og. 

Disse har jeg strikket i Finull på pinne 2.5 i skjærefargene svart og hvitt. Vakre er de.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.