15. januar 2023

En av oss holder ikke mål


Jeg strikker en nydelig, fnugglett genser i to omganger tynn ull, og to omganger mohair. Miles fra Filcolana, et nydelig gratismønster. I midnattsblå,  så det er ikke det beste strikketøyet for januar og kveldslys, siden det er litt utfordrende med å måle strikkefasthet når du ikke ser maskene helt. 


Etter å ha strikket ermene, har jeg startet på bolen og strikket ca 10 cm i høyden, slik at jeg kunne finne ut om jeg hadde riktig størrelse på plagget.

Eh. Nei.  En av oss holdt oss ikke til avtalen om å treffe strikkefastheten på første forsøk, og ikke for å tyste, men det er ikke jeg som ikke følger planen. 

Jeg tar det personlig. Og ble sur.  Og strikker noe annet i mellomtiden mens den ALTFOR STORE genseren tenker seg om og skammer seg. Det er jo en ren glede å rekke opp mohair. Mmmm. Garn som slåss imot. 

Altså, det skal bli genser. Jeg skal bare lete litt i motivasjonsskuffen etter tuben med tålmodighet, for jeg blir irritert av slikt kontraktsbrudd. 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.