15. desember 2022

Hei ny genser

Mangel på dagslys tærer på i desember. 

I hvertfall når du skal ta bilder til bloggen, da blir det lite oppdateringer. Jeg kan jo skrive at jeg har strikket ferdig en genser, men hei, pics or it did not  happen. Fotobevis må til. 

Og fordelen med å strikke til egne barn som plutselig er i min høyde, er at jeg slipper mase om modellvirksomhet. Jeg kan rett og slett dukke opp på bildet selv i genseren. Sammen med pianoet,  bokhyllene og det som tilfeldigvis var i bakgrunnen. 

En skikkelig tjukk ullgenser i Rauma Vams til sekstenåringen. Akkurat nå er tiden å bruke den, siden det er sykt kaldt ute (jeg syntes søtten minus er heftig). Så gjenstår det å se om den blir brukt mye, siden han sjeldent fryser. Jeg vet vi er i slekt, men akkurat der er eplet langt fra stammen, hilsen frysepinnmoren.  Oppskriften er fra Rauma 416, et veldig fint hefte med herregensere. Jeg kunne tenke meg å strikke alle sammen. Han syntes det holdt med en genser. 

https://www.raumagarn.no/produkt/hefter/416-herre-vams




Genseren er en enkel raglan, med en fin detalj på raglanfellinga. Og vi valgte å ikke strikke høy hals, siden da blir ikke genseren brukt.  Ingen vits å strikke noe som ikke blir brukt. 


 Klør Vams?

Tja. Vams er så tykt, at du ikke har det rett på kroppen.  Det blir mest til utenpågensere, og da tenker jeg ikke så hardt på om det klør. Siden vi droppet høy hals som potensielt kunne klø, så er det ikke noe å tenke på. 

Fordelen med å strikke med Vams er at det flyr av pinnene. Vips er det en genser der. 

Dagens tips til fine, bærbare gensere til fine folk i livet ditt: Raumahefte 416. Jeg har lyst på glidelåsgenser, feks. Kanskje blir det romjulsstrikketøyet? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.