27. desember 2022

Farvel til frosne tær

 

Årets strikkede julegaver er av det trendy slaget. Tøfler. Du kan ikke ha unngått å lese se og kjenne at strømregninga er større enn før, og hvordan holde seg varmere innendørs? Tøfler er svaret. Tøfler og ullgensere bør være det mest trendy du kan bruke for tiden.

Og skal man først få tøfler, er det fint at de er av det pene slaget.  Og som en ekstra bonus, at de er morsomme å strikke. Så jeg strikket. Og strikket. Og kunne tilslutt mønsteret utenat. 


Tøflene heter Elvetøfler og er laget av Tornedalsfrun. Kan anbefales! Starter bak på hælen og strikker deg frem til tuppen, og der er en snedig felling, så midtstripen i mønsteret går helt rundt. En icordkant rundt ankelen gjør avslutningen pen. 



Det ble fem par (det femte paret er pakket inn da bildet ble tatt) og alle i forskjellige farger, siden det er fint å variere når du strikker flere like på rad. 

Garnet jeg brukte er Rauma tretrådsgarn,  ren ull, så her blir de slitt etterhvert. Jeg kunne ha brukt sokkegarn med forsterkning, siden tøfler er en type sokker, men så er jeg glad i Rauma tretråds, og har store mengder av det i hus, siden jeg gikk amok på garnbutikken tidligere i høst. 

God jul, altså! Jeg har rigget meg til i sofaen med nytt strikketøy. Litt arbeidsdager er det i romjulen, men idag er en rolig dag sammen med tenåringene mine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.