16. november 2022

Lue pluss lue


Jeg gjentar ofte at jeg er heldig som har en jobb jeg stortrives i, og har masse fine kollegaer. Dette er en av dem, som lyser opp avdelinga vår. 

HP og jeg tok bussen tilbake til jobb etter et kurs, og på veien pønsket vi ut hvordan en lue med HP pottery skulle se ut. Jommen rakk vi ikke innom Trådsnella på Lørenskog på veien, så han kunne plukke med farge pg garn han likte. Vi fant ut at tynn lue av Sandnes Tynn merinoull var kløfritt og bra. Effektiv designprosess på ti minutters busstur. 


Jeg valgte Forth hat av Ysolda som mønster, fordi det er ett av luemønsterne hun har der du finner garnet først, og så strikker du den str du trenger, alt fra baby til voksen. Du tar bare et mål etter noen cm, og vips finner du maskeantall. Elsker sånne mønstre, der du kan starte med garnet. Og så ble det rullekant istedet for ribb på slutten.

https://www.ravelry.com/patterns/library/forth-hat



Jeg valgte å sy på teksten med kjedesting, fordi jeg ikke gadd styre med intarsia. Jeg kunne tegnet opp teksten for å få det mer rett, men frihåndsbroderi har sin sjarm.

 Vi får stadig oppdatering om leireproduksjonen til HP, så en liten lue med merch var på sin plass. 60 gram Tynn Merinoull senere, så hadde HP ny lue.





 Jeg har strikket en lue til tidligere i høst av Forth hat. Da brukte jeg et nøste Retrorosaria Mondim i en nydelig grønnfarge og strikket med dobbrl tråd. Elsker mønstre som passer til ett nøste garn. Da er det lettere å bruke enkeltnøstene jeg sparer på for lenge. 


Oppsummert: bra mønster. Bra folk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.