13. oktober 2022

Lilla Kos

I tide til høsten; la meg presentere nygenseren til datteren. Flaks for meg var vi på hytta i helgen, så jeg kunne finne fin natur og legge genseren på. Se som steingjerdet kler den fine genseren! 

Altså, hun kler også genseren,  men hun ville heller være inne i varmen på hytta enn å posere i ny genser i regnet. Forståelig. 


Genseren er Growing Rib sweater, strikket i Sandnes Kos på pinne 5,5, så det er egentlig en kjapp genser å strikke, og et lett mønster å memorere, så i teorien skulle dette gått fort. I praksis ble den liggende i kurven hele sommeren, fordi  det fristet lite å strikke en tjukk genser i varmen.  Men nå var det lett å finne motivasjonen. 

Garnet Kos er fluffy greier, så det er en lettvekter av en genser. Mønsteret er skrevet for litt tykkere garn enn Kos, men det var lett å tilpasse tynnere garn, siden strukturen funker like fint i tynnere garn. 


Det er trendy med høy hals for tiden, så jeg lot meg rive med og strikket dobbel halskant. Mottager har forsøkt i sine tretten leveår å fortelle meg at hun ikke liker ting tett i halsen, men jeg er da litt treg. Mulig jeg husker det om noen år. Heldigvis er det ikke en trang hals,  så jeg satser på den blir brukt bare det blir kaldt. 


Jeg liker det enkle strukturmønsteret på genserens forstykke.  Samme mønster har jeg strikket i ymse votter fra samme designer, og det funker altså veldig fint til genser også. 


 Her er vottene jeg strikket tidligere i år. Kjappstrikka i Vams eller Fritidsgarn. Fine gaver! 

Mønsteret har jeg kjøpt på Humbleknit.no 

1 kommentar:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.