13. juli 2022

Ribba



Halvvanter synes jeg er en rar oppfinnelse,  fordi jeg er såpass frossenpinn at jeg fryser på hele hånda, ikke bare armen og håndflata. Men så er det jo av og til greit med fingrene fri. Og særlig for de som tar bilder eller sånt når det er kjølig. Min venninne Grete tar mye bilder av rotete natur, og hadde i forbifarten sagt at halvvanter var praktisk. Så da var det lett å strikke bursdagsgave. 


Disse halvvantene er kjappe å strikke, og bruker ikke så mye garn. Jeg kunne ha strikket uten mønster, men valgte å følge mønsteret til Ribba mitts https://www.ravelry.com/patterns/library/ribba-mitts 

fordi mønsteret hadde gode tips om pen kant ved tommelhull, og fordi det var deilig å bare følge et mønster. 


Jeg brukte Finull, ca 35 gram. Nevnte jeg kjappstrikket?


 For å ta bilde av plagget i bruk, tvang jeg eldstemann til å stå og holde en av verandakrukkene med vanter på. Og ja, det er erteblomster. Fra kjøkkenskapet. Kortreiste frø i år, grønne erter, popcornmaiskorn og valmuefrø fra krydderhylla ble sådd rett i krukke i juni, og pynter opp verandaen.  Særlig fornøyd ble jeg med valmuene. Nydelig! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.