28. juni 2022

Ting jeg blir glad av


Ting å bli glad av:
-kjæresten som bruker genseren jeg strikket til ham til jul.
-badegleden til Milo, den fineste flatcoaten som finnes
-at det er kort vei til skog og vann å bade i
-at det nærmer seg ferie 


Det er ekstra stas å strikke til de rundt deg. Fint å tenke på at denne genseren har jeg laga, og at den blir brukt av noen jeg er glad i. 


Genseren ble speedstrikka  rett før jul. Jeg tenkte at jeg ikke skulle stresstrikke før jul, men det var også gøy å flekse strikkemuskler, og strikke en flettegenser på åtte dager i smug. Så kan jeg skylde meg selv når inntrykket jeg da skaper, er at en herregenser kan strikkes på null komma niks. Jeg bannet litt over mitt valg av  mønster når jeg skulle sy sammen på skuldrene, men det endte godt. Jeg rakk jul. 

Jeg tok utgangspunkt i en gratis dropsoppskrift for skulderkonstruksjonen med fletter som går over skulderflappen opp til halsen, men byttet ut flettene i mønsteret med like fletter over hele, fordi jeg ville ha enklere og renere mønster. Mønsteret heter Dreams of Aran, og jeg drømte fletter etterpå. 

https://www.ravelry.com/patterns/library/135-3-dreams-of-aran




Myke flettinger i Drops Karisma og pinne 3.5 i koksgrå. Håpløst å ta bilde av flettinger i mørkt garn, men de er der, altså. 


Jeg glemmer litt hvor gøy det er med flettestrikk  og hvor fint det er, både plagget i seg selv, og plagget på. Har lyst på flettegenser til meg selv også, og kjører intern debatt om jeg er gammel nok til å ikke søle på en hvit arangenser. Kanskje. 
 

1 kommentar:

  1. Virkelig imponerende! Både tidsbruk og resultat. Godt ikke kjæresten min leser strikkeblogger, da kunne han fort ha fått falske forhåpninger :) Fortsatt god sommer og god ferie :)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.