22. mai 2022

Trådsurr


 

Jeg sa ja til å strikke en genser for en kollega, siden hun ikke trenger den før det blir kaldt igjen, og jeg tenkte at ensfarget glattstrikk pluss litt mønster på bærestykket burde fly avgårde. 

Det fløy avgårde. Iallefall glattstrikkbiten. Og så kom mønsterrapportene med fire farger samtidig, og noen trådsprang på 30 masker i mellom. Da gikk farten betraktelig ned. Omtrent bråstopp.

Det å temme fire tråder og sørge for at de får lik spenning, og huske å hekte de lengste trådene opp når det blir for lange tråder på baksiden, er som å jonglere med fire baller. To er lett, tre er litt mer styr, og fire tråder på en omgang gjør at du teller ned til at det blir ferdig.  

Legg til at strikketøyet nå ikke lenger er portabelt, siden det tar opp en halv sofa. Jeg vurderer å leie tilhenger for å kunne ha det i veska. 

Det er kort vei fra trådsurr til trådsur.   Elleve lange, surrete, trege, uendelige omganger igjen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.