3. oktober 2021

Klut på løv

Hvordan tar man et greit bilde av en klut, forresten? 


Jeg innså at jeg måtte ta oppvasken, og egentlig pusse opp kjøkkenet før jeg hadde sånn skrekkelig lyst til å vise kjøkkenkluten i sitt rette miljø. Og det var litt mer innsats enn jeg orket en søndag.  Kjøkkenoppussinga. Ikke oppvasken. 

Jo, jeg gikk tur i pøsende regnvær og smilte til de få andre jeg traff på runden, og de så ut som de lurte på hvorfor jeg gikk tur i dritværet, når jeg ikke hadde hund eller baby som måtte luftes. 

Men jeg skulle plukke høstblader og dandere nystrikket klut oppå. 

Det er ikke sånn jeg bruker klutene mine. Slengt oppå en løvhaug i høstfarger. Men estetisk sett kunne jeg gjort det. 

Hvor sexy kan man gjøre en klut? Hvor langt ut fra normale omgivelser må kluten for at jeg skal ha et bloggevennlig bilde?Må klut være pent?  




 Kluten er et resultat av at jeg ønsket å gjøre noe nyttig med restegarnet av Dus sommersinglet fra i sommer. Bruke alt opp. Fryde meg over at det ikke var spor i lageret etter sommerens bomullstrikk. Derfor ble kluten lang, for jeg gjettet bare på hvor stor den kunne bli på 34 gram Rauma Pandora. 

Viser seg at den kan bli ca 17×34 cm stor. 

Mønsteret er 1 pinne rett, og 1 pinne med 1 rett, 1 vrang, som gjentas til det kjedsommelige.  Men det gir en klut som har riller på den ene siden, fint for å skrubbe syltetøyflekker som burde vært skrubbet før.  


Tilfredstillelse i garnform? Når alt er brukt. Aaaah. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.