10. oktober 2021

Ferie i stabburland


Høstferie er fint! 

Min førstefødte liker å gå i fjellet, og da er det fint at farmor har hytte i fjellområdet i nærheten av Gaustatoppen, og ønsker velkommen til ferie sammen.  Som forventet i høstferien var det mange som gikk på det fjellet, så vi gikk heller tur på en av de andre toppene i området, og hadde utsikt til Gaustatoppen.  De hadde tåke, så de hadde ikke utsikt. 

Strikketøyet er bare med som showoff på fjelltur, såklart. Men på hytta fikk jeg strikket mye. 




Fordelen med å dra på høstferie i Telemark, er at det er store mengder stabbur og gamle boder og vindskjeive garasjer i området. Og steingjerder med mose! 

Vedder for at de fastboende kikket ut av vinduet og sukket litt. 

-Nå er de byfolka her igjen og tar bilde av en genser på garasjen vår. Det ser ut som hun leter etter det mest slitte treverket og den mest fraflytta gjerdet for å slenge genseren oppå. 

Lunenburggenseren min kler gamle hustufter. 



 For ikke å snakke om votter på bod med rustne hengsler! Fine votter som ble ferdigstrikket på ferie, og som jeg rakk å ta bilde av på malingsflasset bod. Vakkert! 


Telemark har mye å by på av natur og kultur. Og for strikkere; masse fine fotobakgrunner for strikketøyet. 

2 kommentarer:

  1. Hello Merete, I like your Blog very much.

    Greetings from Germany :o)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.