18. juli 2021

Frosne stoler

Kjøkkenstolene mine fryser på beina. Så derfor strikket jeg strømper til dem. Hvis du synes det er tungt å strikke sokk nummer to, hvordan er det å strikke til firbeinte? 

Ja, jeg har strikket strømper til stolene. Ikke fordi jeg synes at de har stygge tær, eller at de fryser på bena, men fordi jeg har fliser på kjøkkengulvet og det bråker så veldig når middagen er over, og vi dytter stolen ut for å komme fra bordet.

På sikt skal gulvet byttes (fliser på kjøkkengulv =alt som faller knuser, det er håpløst å vaske fugene, og stolene bråker) men det raskeste er i mellomtiden å hysje stolene med sokker.


 

Den oppmerksomme vil klage på at bildet ikke viser flisgulv. Nei, for dette er min mors jærstoler, som er mye penere enn mine ikeastoler. Da låner jeg bakgrunn i ferien.



16 stykker. Fire til hver stol. Fint strandprosjekt. Jeg strikket i ymse sokkegarn (fabel og sisu) som jeg hadde liggende, og pinne 3. 28 masker på omgangen, og felte 2 sm, 1 rett annenhver omgang i tuppen.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.