9. april 2021

Marius

Enkelt regnestykke på en hurtigstrikket Mariusgenser:

nedstengt Oslo + hjemmepåske + strikketøy = ferdig Mariusgenser på en påske. 

Mariusgensere er praktisk sånn, de funker til påskekrim og verandasitting, for det er såpass mye ensfarget transportetapper, og litt mønster når du begynner å gå lei. Jeg har igjen tatt på meg et strikkeoppdrag, og da var det kanskje greit å bli ferdig før våren kommer ordentlig. Evt strikke så fort at jeg kommer på at jeg ikke strikker på oppdrag.

Strikkaren sjølve poserer i Bodybuilderpose med armene lett ut fra kroppen for å vise at dette er isatte ermer, noe som er litt pirk å montere. Neste gang skal jeg late som at isatte ermer ikke finnes i Mariusgenser, bare rundfelling. For når du tror du er i mål med strikkinga, så må du sannelig børste støvet av symaskinen for å lage hull til ermer, og så håndsy fast ermene til bolen. Noen fordeler har myyyye hjemmetid, det går raskt å strikke genser. Men ikke fullt så raskt å montere.

Hun som skal ha genseren valgte farger selv, og grått, hvitt og rosa er et godt valg til Marius. 600 gram Drops Lima gikk med til en genser i str M.

Jeg elsker dette røret som står på åkeren i turområdet i nærheten her. Har ennå ikke helt funnet ut hva det er til, og tror det er en ubåt. Sikkert russerne. Men blikkfang er det iallefall. Fint til Mariusen!



Ubåten og jeg ønsker dere en god helg!
 

1 kommentar:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.