24. oktober 2020

Alle fargene! På en gang!

 


Strikketøyene i det siste har vært beige og rolige og duse greier. Jeg kjente litt på at det rett og slett ble for tamt og rolig,  og strikket enda fortere for å slippe mer havregrøtfarge i fanget,  for det var litt veldig hverdag. 

Og så kom etterlysningen om nye sokker, og da kunne jeg hente frem alt annet enn beige. Helst alt annet, for hun er ikke redd for farger på beina. 

Så vi kjørte psykedelisk regnbue. Og jeg kjente at det gjorde godt for høstmørket å ha noe ellevilt fargesprakende på pinnene. 
Farger! Alle sammen! På en gang! 


Neida, det er ikke alle fargene. Det er bare noen av smånøstene jeg kjøpte i Järbo Minimiraggi for noen år siden. Hvert mininøste er 10 gram, og jeg brukte 54 g til et par sokker ca str 37/39. Strikket med to omganger av hver farge, og strikket med to nøster hele tiden. 

Smånøster er utrolig søtt! Nå har jeg lyst å lage sånne mininøster av sokkegarnrester for å strikke flere sånne ville soķker, for det var så tilfredstillende å bruke opp flere av smånøstene. 

Mønster: Fleegle socks på pinne 2,5. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.