21. september 2020

Den fullendte


Jeg vet at du ikke skal ta imot godteri fra fremmede, og det samme gjelder nok for strikketøy. Det er ikke så lett å overta et strikketøy midt i og fullføre, og gjette litt på hva som er vurdert underveis. Særlig fordi strikkefastheten ikke alltid er like lett å få lik. 

 Men jeg fikk et spørsmål om jeg kunne fullføre den lille babygenseren som var påbegynt, men pga sykdom var det sjanser for at den ikke kom til å bli ferdig. Og straks jeg tenker at det burde gå an å få til, så slår et konkurranseinstinkt inn, og da må jeg jo teste om jeg får det til. Og inni hodet tenker jeg at babygensere er jo små greier, hvor vanskelig kan det være? 

Det er ikke noe spoileralert at jeg fikk det til. Og det er nesten så du ikke ser hvor hun sluttet og jeg begynte. Og da er oppdraget vellykket. Og skulle noen finne hvor jeg overtok, da overholder de iallefall ikke avstandskravene som er for tiden. 
 


Oker og hvitt er ganske fint sammen! Og akkurat nå matcher det til høsten. Skynd dere ut og ta bilder før vinden tar alle høstbladene, folkens! 


Halsen var i en variant jeg ikke har strikket  før, en båthals med picotkant øverst, og belegg inn i halsen. Enkel, og pen. 



 Mønsteret er fra Dalegarn, fra tiden de hadde telex og retningsnummer som startet på 05, og hvis du ville ønske å diskutere praktiske detaljer omkring oppskriften, så kunne du ringe eller skrive til Dalegarn. Jeg tror ikke noen svarer på telexen lenger. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.