12. august 2020

Perlestrikk






Altså. Det er ikke alltid logisk hva du føler er et ork. Jeg synes for eksempel at et helt plagg i ribbestrikk,  som ullbukser, det er litt pes. Men å strikke 1 rett og 1 vrang som perlestrikk? Null stress.  


Hils på en liten barselgave! Jeg hadde noe Pickles Mjuk Merino som hadde lyst til å bli noe fint, og da er babyjakker gull.  For å variere, strikket jeg i perlestrikk, fordi det er en enkel, men pen overflate som er lett å tilpasse til plagg.  Og siden jakka skulle strikkes frem og tilbake, blir det lite forskjell på innsiden og utsiden. 

Passende nok hadde jeg seks fine treknapper liggende i en farge som matchet. (hurra for stort knappelager) 


Garnet var en rest fra et annet prosjekt, så ja, jeg gikk tom underveis... så jeg får strikke en lue av restene etter denne jakka. Evig restegarnforbannelse, som vanlig. 
  Men garnet var godt å strikke med! Og fargen fin. Så babyen blir riktig så trendy i jordfarger.  Med den fargepaletten som er trendy hos småbarn, så blir de vanskelig å finne i skogen. Flaks de sjeldent stikker av på egen hånd. 


Mønsteret er Little Coffee bean cardigan, gratismønster på Ravelry. Pinne 4: kjappstrikka. Jeg brukte 100 g Pickles mjuk merino, ca 6 mnd str. 

1 kommentar:

  1. Jeg synes alltid erme nr 2 er et skikkelig ork. Enda det er like før hele plagget er ferdig! Vrangbord er et ork, men det er null stress å strikke sekvensgenseren, som er bare rett-vrang hele genseren. Jeg holder på med min tredje nå!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.