30. juli 2020

Grand Canyon

Det advares for sterke bilder. Det bjudas på kløft.

Men altså, når man strikker en omslagstopp i silke, så dør  sikkert leserne av bloggen om å vite om den er ferdig, og hvordan den ser ut på. Og da blir det bilder av den i bruk. Enda godt jeg ikke strikker ulltruser.

Ja, jeg kom i mål, etter å ha strikket mye feil (feriehjernens feil, ikke mønsteret) og etterpå jobbet litt med hvor lange stroppene skulle være, og litt justering av bakstykket, fordi omslagstopp sitter penest om den sitter inntil kroppen, og ikke slenger rundt.




Men o hai! SILKE! Snakk om luksusfiber!
Denne silken er råsilke, den matte typen. Silke kommer i flere utgaver, blank som vi forbinder med silke, og matt som i råsilke. Jeg liker det matte preget, men det er ikke nødvendigvis det man forbinder med silke.  Silke er deilig naturstoff, og deilig å ha på kroppen. Så jeg må kanskje gi et lite opplysningsark til de som tror den er strikket i bomull, siden det er en pent (og dyrt) silkegarn. Men kanskje de ikke tenker så hardt på fiberet i plagget, fordi kløfta kommer i veien.


Jeg kjenner på at denne toppen trenger litt hekter eller skjulte trykknapper på innsiden, sånn at det ikke blir Grand Canyon her. For toppen sklir i knyttingen, så utrigningen blir videre. Og videre. Sånn at du ikke trenger spørre hva slags BH jeg har på. Det kan du jo se selv.  Så jeg får gjøre litt interiørarbeid på innsida.




Det er en feminin topp, med fin økning som følger kurvene bra, og legger seg skrått over bysten.
I starten var jeg mest bekymret for om den var lang nok i livet, siden jeg ikke hadde lyst til å ha en strikket bikini, men en singlet med omslagsvariant.  Men siden jeg er nå mer bekymret for utrigningen, så tenker jeg ikke på lengden lenger.









Kommer jeg til å bruke den?

Ja. Fordi jeg har strikket den på nytt og nytt, fordi oppskriften var så enkel, at jeg ikke klarte å følge med.  Må bare legge inn litt sikring på innsiden, så jeg ikke må tenke på kløft eller #freethenipple hele tiden. For pupper snakker så høyt, at det kan være vanskelig å få med seg samtalen. Jeg foretrekker øyekontakt med de jeg snakker med.

Og kommer jeg til å bruke den når jeg har snakket så mye om kløft og utfordringer med det?
Ja. Når jeg har fiksa litt sikring, så er den jo fin! Og omslagstopper er pent på kurver.

Alternativet er også å bruke den som omslagsvest, og ha en topp under. Funker det og.

Strikkefakta:
Yoko top fra Knitting for Olive. Jeg strikket min i str L, men justerte ned til M i ryggen, for den skal sitte inntil for finest passform. Jeg brukte under 200 gram Knitting for Olive Pure Silk i fargen dyp petroleumsblå. Fin farge! Og jeg kortet ned på stroppene. Men det justerer du lett.











2 kommentarer:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.