12. juli 2020

En gang til





En liten gåte:
Etter en dag med sommer, sol, strand, Sørland, strikking, silkegarn; hva sier man da?




Riktig svar er på Sørlandsk:
Søren tude.
Sabla dumt.
Å i sava!

Driiiid.


Oversatt; jeg har strikka feil, og det er …. dumt.
Planen er en omslagstopp som har en venstredel og en høyredel.

Jeg har strikket to venstredeler.
Tidligere har jeg strikka to venstrevotter (like teit å gjøre).
Jeg skylder på feriehjernen, og tanketom strikking på stranda.

Det kunne vært nyskapende å gå med dobbel dekning på venstre side, og luftig (les tomt) på høyresiden, men siden jeg har tenkt å bruke toppen over hele fronten, så må den ene venstresiden rekkes opp igjen. Meh.










Trøsten kom fra Cecilie på Karmin; nå får du nyte silkegarnet ditt dobbelt så mye! 

1 kommentar:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.