5. mars 2020

Samtale med garn



Kjære Merete. 
Du er ganske søt med drill (bra jobba med monteringa av Ikeaskap, forresten!), men du er i overkant optimist når det gjelder å beregne hvor mye garn du trenger til en genser. Sjansen for at det holder med ett nøste mohair til begge ermene, er liten, når du har brukt tre nøster til bolen. Hva tenkte du? Denne tråden er så tynn og lang at det aldri tar slutt? 
Hilsen mohairnøstene


Kjære mohairnøster.
Kanskje jeg synes at ermet er ferdig når det rekker til albueleddet? Kanskje var det planlagt? 
Hilsen Merete, god til å beregne

Kjære Merete. 
Vi tror du ljuger, vi har bevis. Særlig siden du har strikket ferdig ett erme, og er halvveis på det andre. Særlig at dette er en planlagt look. 
Innrøm bløffen, og kjøp det siste nøstet, da. 
Hilsen mohairnøster, som vil ha flere nøster i hus. Jo flere, jo bedre. 


Kjære mohairnøster. 
Tenk hvis jeg vil ha et kort og et  langt erme? 
Tenk hvis jeg tenkte å ha en tatovering på underarmen, og den burde være fri og synlig, og ikke gjemt under genser? 
Hilsen Merete, som ikke er dårlig til å beregne

Kjære lystløgner  
Innrøm det. Det er billigere med et nøste til, enn en tatovering. Og mindre vondt. 
Hilsen garnet ditt. 

Kjære mohair. 
Ok, da. 
Men det er irriterende å måtte kjøpe et til. For da ender jeg med enda mer garn til lager etterpå. 
-M.

Kjære Merete. 
Det er sånn garn virker. Du ender alltid opp med mer enn du hadde tenkt.  Særlig hvis du er optimist. 
Hilsen Mohairnøstene.  
Ps: vi vant.  
PPs: vi gjennomskuet tatoveringshistorien din. Særlig at du har tattis. Du er for pysete. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.