18. oktober 2019

12 varme håndtrykk


I høst har jeg byttet avdeling på jobb, og da hadde jeg lyst til å gi en varm klem til de jeg har jobbet sammen med frem til nå, for å takke for mange fine dager på jobb sammen. Det er luksus å ha en jobb med gode kolleger, og selv om jeg er veldig glad for å prøve andre utfordringer, er det litt vemodig å dra videre når du kommer til å savne kollegene. Så jeg strikket like godt tolv par votter, så jeg hadde til hele avdelingen og lederne.  Så fryser de ikke på henda iallefall.


Så jeg strikket dem i smug, og prøvde å huske at jeg ikke skulle blogge for mye om mange like votter etter hverandre, for det lukter jo av at det er gaver på gang. Og heller strikke noe annet i lunsjen.  Det er morsommere å overraske! Og det var moro å kunne gi bort gaver til de andre, når jeg fikk blomster og gave og lykke til i ny avdeling. Da kunne jo alle gå hjem med noe fint.


For å få litt avveksling i strikkingen, fant jeg ut at det var greit å strikke i ulike farger, og velge meg to mønstre. På den måten håper jeg at alle fikk noe de kunne like, og at det ikke blir kaos i garderoben en vinterdag, hvis alle hadde hatt like votter. Så passer de sammen som gruppe, men beholder særpreget selv.

Jeg valgte Noravotter av Lene Holme Samsøe til den kvinnelige delen av gjengen, fordi jeg synes det er vakre votter som ikke alle har, og de er morsomme å strikke med bladmønsteret.


Sjekk den fine tommelen! Designeren Lene Holme Samsøe har et øye for detaljer, synes jeg . Mye fine klassikere i mønsterne hennes.



Og så valgte jeg å strikke Speedy Selbu mittens av Skeindeer til herrene. Det sitter i fingrene etter at jeg strikket slike til jul i fjor, og jeg liker klassikervotter.


Et helt bærenett med varme. Passende nok med reklame fra jobb.


Det fine med å ha et velfylt garnlager, er at det var mye farger å velge mellom.
Irriterende nok brukte Noravottene litt over 50 gram, så det betydde at jeg ikke fikk brukt de nøstene jeg bare hadde et nøste av, for lageret mitt er litt preget av kjøpe-et-nøste-i- hver- farge-shopping. Men jeg har mye tynt ullgarn som ligner på hverandre, så her er det brukt dobbel tråd av Holstgarn, Nøstebarnull, Isager Highland wool og enkel tråd med Cascade 220 og Pickles Tjukk merino.

Speedy Selbu brukte jeg stort sett Rauma Vams til, og de har så mange fine blåfarger, at det gikk mest i blått.

Gruppebilde! Say cheese!



Ok, et bilde til av gjengen. Synes Noravottene fungerer fint i ulike farger og ulike garn.


Og nå kan jeg disse ganske godt utenat... Men de er deilig tykke votter. Og det fine med Speedy selbu er at de er kjappe å strikke, og allikevel er klassisk fine, så de passer til de fleste. 


Så takk for laget, folkens! Sees i kantina, siden jeg ikke dro lengre enn to etasjer og inn gangen.



1 kommentar:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.