14. august 2019

favorittøyeblikk


Favorittøyeblikket mitt.
Alt på en pinne.
Gisp.

Det er magisk hver gang.
Det er da strikketøyet går over fra å være noen biter som er strikket litt her og der, og plutselig skimter du hva det kommer til å bli. Der inne i alle maskene dukker det frem en jakke.

Det er en delt glede, da dette øyeblikket inneholder omgangene med desidert flest masker per omgang, og er de seigeste omgangene, men halloi! - det er jo snart en jakke her!

Andre gode strikkeøyeblikk er når du strikker hælen på sokker, og plutselig strikker nitti grader på retningen du strikket nettopp. Oi! Du strikker i 3D! Tredimensjonal frysning nedover ryggen.

Jeg skal tilslutt på jakka få gjøre mitt tredje favorittøyeblikk; når du har strikket rundt, og setter saksa i maskene foran, sånn at genseren plutselig er en jakke. Skrekk og moro på en gang.

Hva er ditt favorittøyeblikk i strikkingen?

1 kommentar:

  1. ...hvis jeg legger strikkepinnene slik at jeg kan prøve :-)))
    gratulerer med fremgangen din. Du er super!
    Jeg har symaskin min i gang og genser venter på pinner.
    Ha riktig god nye uke. Hilsener fra Viola

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.