22. april 2019

Fågel



Dagens anbefaling på sokkefronten: strikk fuglesokker av TantUlltuss! 
Jeg syntes de gjorde seg i svarthvitt med røde nebb, som stæren som nå er tilbake, men de kan fungere som fargerike papegøyer også. Jeg har lyst til å bruke mønsterborden på en jakke eller noen votter, det gjorde seg med disse stiliserte fuglehodene. 



Jeg strikket min vanlige hæl fra Vanilla latte socks på disse, fordi jeg var ikke helt i humør til å lære meg en ny hæl som var i mønsteret, og hadde mer lyst på stjernetå enn mer spiss tå, men det er det jeg har gjort av endringer. Sokkene har vært veskestrikk i lang tid, helt siden Edinburgh,  så fuglene skulle hatt luft under vingene for lengst, men de kom sjeldent opp av veska. 


Det der med å ta bilder av egne sokker når du er både modell og fotograf på samme tid... 

Teknisk boks:
Mønster : Fågel av Tant Ulltuss
Garn: Arwetta classic i svart (1 nøste) og hvitt (15 gram) og pinne 2,5

2 kommentarer:

  1. Kjempe fine sokker. Også så pent du strikker i mønsterstrikk. Jeg er veldig glad i mønsterstrikk, men får det aldri spesielt pent egentlig.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.