2. desember 2018

Vottemysterie i adventstiden

IMG_9407

Jeg er såvidt i gang med #julevotten2018 til Vottelauget. Egentlig høres det litt rart ut å være med på et strikkemysterie i adventstida når man egentlig stresser rundt, men det er fint å strikke litt også. Noen masker hver dag, så blir det noe til slutt. 

Litt lav kontrast på mansjetten med mint og hvitt, men på selve votten bytter jeg til mer farge, tenker jeg. Strengt tatt vet jeg hvordan votten ser ut, siden jeg har sett Wenches originalvotter, men det er fint å være med på en samstrikk. Og Wenche Roald lager gode mønstre som er lette å følge, og som har fine detaljer. 

Blir du med? Vi har samstrikk i facebookgruppa Vottelauget og Eventyrvottene  der du kan se hva andre bruker av farger og garn, og få hjelp om du sitter fast. Og så har vi et mål om å donere 10 kr per ferdige vottepar til Røde Kors som blir ferdig og tatt bilde av i adventstiden i facebookgruppa . 

Mønsteret kommer i 4 deler, så du har litt puslearbeid hver uke, og vips er det et ferdig vottepar i adventstida. Her er link til mønsteret som koster 25 kr.  





1 kommentar:

  1. Enig, vottemysterium i adventstida er perfekt! Ihvertfall hvis man ikke har masse annet man må strikke. I år passet det veldig bra for meg! Gleder meg til å se del II i morgen …

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.