4. desember 2018

Et lys over mørketida


Jeg er ikke en vinterperson. 
Sorry alle snøelskere, kuldeelskere og generelt vinterelskere. Beklager å måtte skuffe dere. Jeg er på team Sommer. Akkurat nå synes jeg det er mørkt, og det er litt blæh. 

Så da kjører vi solfarge på disse vottene. Små stråler av sol i desember, som et hemmelig våpen inni lomma. Det er mørkt, helt til noen tar henda ut av lomma og VOOOSJ så er det lyst og fint og sommer. Burde vært sånn. Men neida. Så jeg får bare hviske VOOSJ når noen tar de gule vottene på seg. Og bare late som. 

Du får ikke poeng for å gjette at dette er Speedy selbu
Du får poeng for å gjette at disse er strikket med strikkefasthet 30 masker på 10 cm, og at jeg har brukt Finull på pinne 3, og vips passer de til 2-4 åringer, tenker jeg. Jeg hadde illustrasjonsbilde av klementiner ved siden, sånn at du kunne se størrelsen, men glemte at det kunne jo se ut som det var to appelsiner, og at vottene så kjempedigre ut. Små er stikkordet. 

Gøy å teste størrelser sånn. 
Samme vottemønsteret passet plutselig til flere størrelser. 
Magi! -tenker du. -Ulik strikkefasthet, slår jeg tørt fast. 






1 kommentar:

  1. Søte små gule! Klementinene funker, de. Ja, det er litt mørkt for tida. Bedre når det ikke er overskyet og gufsevær, dog! Og snart er det solsnu igjen :)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.