5. desember 2018

RRRRødt!


Friskt og freidig lånt bilde fra Ellos i anledningen at jeg har kjøpt meg ny kåpe, og er strålende fornøyd. Strålende fornøyd at jeg har kjøpt noe annet enn svart ytterplagg. Og den sitter akkurat som jeg vil, og er i ull (ok, ullmiks, men 55% ull og resten fjas får jeg tåle i ytterplagg) 
Og for en som har lett etter kåpe i lang tid, så var det fint med å endelig ha funnet fred med et plagg. Materialistisk, jepp, jeg vet. Men det er hardt å finne kåpe som krysser av for alle kravene mine (varm, ull, foret, klassisk, ser fint ut på meg, lommer, belte) så jeg tillater meg en liten hurradans. 

Og tipser om et bra innlegg på instagram om kåpefrustrasjoner, fra Intetnyttfrahjemmefronten, en superbra tegneserie. 

Da er gleden også høy at jeg har garn som passer i farge (ok, det var tilfeldig, jeg kjøper ikke klær etter garnlageret) og jeg kan strikke en lue som passer, sånn at jeg kan være rød fra topp til tå om jeg vil. 


Arwetta fra Filcolana, som jeg brukte i Ingen dikkedarer cardigan (som jeg nå kan angre jeg har solgt) Det blir bra med lue etter alle vottene. 

Noen forslag til luemønster til den pene kåpa mi? 

Jeg tror jeg skal gå for nøytrale Bostonhue, men tar gjerne innspill! 



5 kommentarer:

  1. Rød kåpe er best!!

    Jeg kler ikke trenchcoatfasongen (er litt for timeglassformet, kort i livet), men den var fin! Gratulerer med å ha funnet noe. Jeg har kapitulert og kjøpte svart jakke i fjor, men jeg håper å finne en fin rød en neste år … (har en, men den er litt trang og litt slitt, velbrukt!)

    Bostonlua var fin og kler stilen, ellers er jeg fan av Off with their heads: https://www.ravelry.com/patterns/library/off-with-their-heads

    Den skal jeg strikke!

    SvarSlett
  2. Jeg liker Koolhaas. Den er perfekt i Embla fra Hillesvåg.
    https://www.ravelry.com/patterns/library/koolhaas

    SvarSlett
  3. Det var fin kåpe! Selv sliter jeg med at jeg alltid faller tilbake på den gamle gode slitte uansett hva jeg kjøper av nytt. Det hjelper ikke å være pen i tøyet når det blir hengende i skapet :D Jeg har notert meg at mange skriver varmt(!) om Hipsterlua fra Petite knits, men den ligner veldig på den du allerede har valgt :)

    SvarSlett
  4. Stilig... jeg liker veldig. Herlig din ny kåpe. Og super fargen rødt.
    Dette blir spennende hvilken lue du tar... rød og hvit er fint også eller
    svart og hvit eller fargerik med naturfarger rød, grønn, litt gul i alle nuancer av farger... eller //filati.cc/lana-grossa-strickmodelle/lana-grossa-modell-muetze-im-perlmuster-weekend-color-id_17887.html
    Gleder meg å se. Hilsen sender Viola

    SvarSlett
  5. ... p.s. jeg glemte å anbefale rutet mønsteret. Du kan se i bloggen min som jeg strikker først.
    God adventssøndag

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.