4. november 2018

Frosker



Da jeg lette etter rekvisitter i huset for å finne noe å ta bilde av sammen med froskevottene, var det flere froskerelaterte rekvisitter som dukket opp. Jeg tror vi mulgens har en froskeinvasjon. Kanskje var det hjemme hos meg at Moses ble inspirert til punkt to på tipåtopplista av landeplager; froskeinvasjon.

Her er datterens kosedyr som poserer blidt sammen med vottene.

Du ser de dansende froskene på forsiden, og den sittende frosken i håndflata?
Morsomt mønster å strikke, og Jorid sine strikkemønstre er fine i detaljene, og godt skrevet bøker. Bøkene hennes kan anbefales som en god innføring i votte- og mønsterstrikk. Froskevottene står i Den store votteboka, bra bok som jeg har i hylla. Jeg har strikket flere av mønsterne, både til voksen og barn.



Jommen har jeg ikke matchende vannkanne også! Jeg har en vannkanne, selv om blomstene i krukkene på verandaen var litt i tvil om at vannkanna eksisterte, eller om det var bare noe de hadde innbilt seg. 

Det er ikke alltid like lett å gjengi farger på bilder, men denne grønnfargen i Ask fra Hillesvåg er en av de fineste froskegrønne. Ask har endel fine grønne nyanser, og det er jo bra for oss som er glad i å lete etter den riktige nyansen av farger. Den melerte brunfargen som er i bunnen er Rauma Finull, så det gikk finfint å blande de to garnene. Det gjør jo at det blir enda mer farger å velge i! 


2 kommentarer:

  1. Finfine froskevotter! Jeg har visst noen froskerekvisitter, kanskje jeg må strikke sånne jeg også?

    SvarSlett
  2. Så deilig... jeg liker froskevotter dine.
    I februar var jeg i Vesterålen og så disse vakre froskevotter med en dame... jeg var begeistret. Takk for Link, jeg tror jeg må strikke den - hvis jeg har tid :-))
    Ha riktig god helg. Hilsen fra Viola

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.