28. oktober 2018

Selbutåka



Gruppebilde! 
Si OST alle sammen! 

Jeg gikk inn i selbuvottetåka, og kom ut på andre siden med åtte par før tåka letnet. Så mye for livsløgnen om at jeg ikke strikker på samlebånd. Her var det vottefabrikk og et håp om litt jafs av garnlageret, men lageret lar seg ikke temme så lett. 

Men det fungerte fint med enkel tråd Vamsegarn sammen med dobbel tråd Finull, eller dobbel tråd Platelopi (gule stjerner) eller dobbel tråd Tumi (de grå og hvite). 




Jeg lurer litt på hvordan en selbutåke ser ut? Var det åttetaggsroser, tuppfelling og kiletommel i skyen over huset? Var det en eim av ull? Kunne du se stjerner og lus over husmønet? 


Tåka letnet, og åtte par lå igjen. Selv falt jeg for den klassiske komboen av rødt og hvitt i ulike varianter, men mye fint i de blå også. Gult og grått er jo lekkert, og grått er en klassiker. Lurer på om jeg skulle ha laget noen i rosa og rødt eller oransje og rosa eller grønt og brunt? Ups, ser ut som det er litt tåke igjen rundt husveggen. Hjelp!


Mønsteret er Speedy Selbumittens.
Pinne 5, og Vamsegarn, dobbel Finull, dobbel Tumi, dobbel Platelopi er brukt.


8 kommentarer:

  1. Skikkelig imponert av de flotte Selbuvotter du strikker! Ha en fin uke, Happy Knitting!

    SvarSlett
  2. Drømmen. Deilige farger du har brukt.
    Hilsen til deg. Viola
    P.S. jeg har bakt med barnebarnet for Halloween i morges... trenger du???

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.