1. oktober 2018

Vottedagene på Maihaugen 13.14.oktober



Det er i seneste laget, men jeg vil gjerne tipse om et knakende bra arrangement som arrangeres på Maihaugen i Lillehammer 13.-14. oktober i år. Det er altså bare to uker til!

For tre år siden gav vi i Vottelauget ut en strikkebok om Eventyrvotter; en vottebok med oppskrifter med inspirasjon fra eventyrene våre. Nå kommer fem av åtte vottelaugere til Maihaugen for å arrangere vottedager, og det er utrolig mye bra program.

Hele programmet ligger ute her og jeg kan nevne ting som gjør at det er verdt å ta turen:
For det første; de innmari hyggelige damene fra Vottelauget! Ann Myhre, Tori Seierstad, Judith Nilsen, Wenche Roald og Anne Skøyen kommer, og bare det er grunn til å dra, for å kunne henge med dem på strikkekafe og gå på kurs i teknikker. Ann tar med seg strikkebager til salgs, og Anne har også med plantefarget garn til salgs, mye vakkert!

Av andre strikkekjendiser; Anne Bårdsgård kommer og forteller om Selbuvotteboka og arbeidet med selbuvottutstillinga! Det er det verdt å få med seg.

Maja Karlsson fra Majas Manufaktur kommer også, hun gir ut vottebok i år, Trettiofem vantar, og holder da kurs i ulike tomler på votter. 

Og Statistrikk kommer! Strikkeblogg med statistikk og strikking og forskningsformidling, what's not to like?


Gå inn og se programmet her, meld deg gjerne på, så Maihaugen skjønner at votter er bra!

Jeg får ikke til å komme i år, men skulle så gjerne vært der.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.