29. september 2018

Finull og votter


Kjære Merete! 

Vi i Finullhaugen vil gjerne tipse deg om at de Speedy selbuvottene du nettopp testet i Vams, like greit kan strikkes i Finull. Mengden Finull i huset er høyt, og jommen burde du teste oss til tykke votter også, ikke bare til tynne votter. Dobbel tråd er tingen som sprenger skalaen for hva du nå kan bruke oss til. 

Kjærlig hilsen 
Finulllageret ditt


Kjære Finull!

Jo, godt forslag. Jeg starter med dere fargene på toppen, siden jeg er redd for at ingen finner meg igjen hvis jeg går dypere nedi den kurven. Kommer jeg noen gang til bunnen?  Hvordan ble dere så mange nøster, forresten? 

Hilsen Merete




Hei Merete!

Vi burde tipset om at det var akkurat litt for lite med den ene rødfargen du tok fra oss, når den var bunnfarge i votten. Synd at det var et enslig nøste, når alle de andre rødfargene her i kurven har minst to nøster. Du må visst kjøpe et nytt nøste, eller satse på en mottager som ikke har tommel. Men vi synes det er veldig søtt at Finull-lageret vokser når du prøver å få brukt oss. Mohaha.

Hilsen Finulla.


Hei Finull!

Jepp, men da fikk jeg besøkt den lokale strikkebutikken Trådsnella, og sniffet litt på nye farger i Vams. Bare nevner det. Plutselig strikker jeg med de istedet. Mohahaha.

Utro hilsen
Merete



Hei Merete! 
At du da kjøper ny Vams istedet for å bruke Finull du allerede har, det er jo bare teit. La oss bli venner igjen, og så skal vi gi deg god samvittighet når du strikker med garn du allerede har. 

XOXOXO - Finulla



Hei Finull! 

Jepp, dere er så høyt på lista over yndlingsvottegarn, så jeg kommer tilbake til kurven. Jeg lover. Jeg ser dere allerede har satt opp spillelista med flere fargekomboer jeg må teste. Takk! 

Koz og klemz - Merete




Strikkefakta:
Speedy Selbumittens- strikket i dobbel Finull. Bruker litt mer enn ett nøste til bunnfargen. 
Pinne 5, kunne brukt pinne 5,5 kanskje. 




4 kommentarer:

  1. Du skriver bare så morsomt du! ���� og jeg skal også utfordre finull-lageret mitt med speedy selbu, de er skikkelig fine!

    SvarSlett
  2. Så utrolig lurt!! Finulla mi trenger også omsorg. Mønster 2 i serien bra også? Vurderer klubbmedlemsskap :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg falt litt pladask for det første mønsteret at jeg ikke har kommet videre. Men Evja står for tur.

      Slett
  3. ha, ha, du er da ikke sann.... :-) du er ei votteguri! Happy Knitting!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.