12. mai 2018

Pretty in pink


Rosa til meg selv? Den så jeg ikke komme. 
Rosa er en farge jeg har hatt litt ambivalent forhold til, fordi den er så sukkersøt, og det er ikke jeg, men da jeg på et innfall kjøpte en enkel kasjmirgenser fra Indiska i rosa i vinter for å ha noe som ikke var svart, grått eller hvitt, så datt det inn med komplimenter om at de mørke fargene i hår og øyne kledte godt den sarte rosafargen. 

Og komplimenter skal en ikke kimse av. Kan jo faktisk være at noen mente det, og var hyggelige. Gisp! 

Og det er fint å kunne ha en feminin jakke i skapet også. Mulig det henger igjen fra studiedagene da klesbudsjettet var på minimum, så alle plagg måtte kunne brukes til alt. Da jeg tilslutt lette etter vanntette finsko, så innså jeg at det går an å ha plagg som ikke alltid er praktiske. Eller så kan det sikkert vaskes. 




Jakka Strå er designet av Wenche Roald, og kudos til Wenche for å være en av de beste mønsterskriverne av strikkemønstre. Her kan du velge mellom å strikke jakka fra toppen og ned, eller fra nedenfra og opp, alt etter hva du foretrekker. Det er ekstraservice, det.

Jeg forlenget jakka med et blad til på stråene, siden jeg visste at jeg foretrekker jakker som slutter omtrent på hoftekammen, ellers hadde jeg bare gått og dratt den nedover.

Garnet er blekrosa silkeull fra Nøstebarn som jeg arvet av Vanja, og som jeg tenkte jeg skulle utsette en eller annen ny verdensborger for, men sammen med en tynn tråd skarpere rosa alpakka fra Dreamline Air fra DSA, så ble det en yummi blanding. Pusete, og tålig strikkefastheten i mønsteret som egentlig er skrevet for Ask fra Hillesvåg. Jeg var litt redd for at stråmønsteret skulle forsvinne i all pusen, men tok allikevel sjansen.

Til størrelse L gikk det med ca 100 gram med Dream Air og 170 gram med silkeull, men det har jeg altså forlenget jakka, så mønsteret stemmer med garnmengde foreslått.


Joda, kan fint gå med denne rett på huden! Eller slengt utenpå en skjorte. 


Og jeg klarer ikke helt la være å legge inn små interne vitser for meg selv; knappene er perlemorsknapper med mølltrykk. Know your enemy.


Utrigningen testet, og havnet på den safe siden. Kjekt å ikke måtte bekymre seg for å falle utav jakka i front. 



Fornøyd! Kjenner jeg norsk sommer rett, så har jeg mulighet til å få brukt denne på kjølige kvelder, men jeg håper jo den skal få hvile til høsten. Heia sol og sommertemperaturer nå!

6 kommentarer:

  1. De har rett de som har gitt deg komplimenter, rosa er nydelig til deg. Jeg har for øvrig samme erfaring selv, med mørkt hår og rosa teint i huden. Det blir ikke sukkersøtt sammen med svart! Nydelig jakke.

    SvarSlett
  2. Veldig gjenkjenning på det der med vanntette finsko... 😂 Jobber på å komme meg fra de tankene men kler (heldigvis?) Ikke like godt i rosa som deg.

    SvarSlett
  3. Kjempefin jakke, nydelig farge til deg og som vanlig herlige bilder!

    SvarSlett
  4. Synes jakken ble både søt og kledelig 😊

    SvarSlett
  5. Å, så fantastisk fin! Enig med komplimentgiverene at du kledde rosa :)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.