8. april 2018

Sokkestabel


Bittesmå sokker til bittesmå føtter.

En ting er sikkert; små babyføtter kan få selv Houdini til å sette seg ned og ta notater for imponerende teknikker i å unnslippe sokkefengselet. Så strikkede sokker er en super barselgave, for uansett hvor mange sokker babyen har, så er det stadig en som er på rømmen, og små babytær trenger litt varme.

Jeg fikk et nøste Mini Sterk på et strikketreff, og siden jeg liker storebror Sterk fra Du store alpakka allerede, så passet det bra å teste ut på babysokker. Og konklusjonen er at det er godt å strikke med, blir mykt resultat, og at tynne garn på pinne 3 er noe som slår an for min del. Et nøste ble til to par og litt til, og når jeg først var i siget, så strikket jeg et par i Sandnes lanett i samme åndedrag, fra gratisoppskriften fra Drops. 

Hva er trikset for å få sokker til å sitte på føttene?
Jeg strikker ofte lenger skaft på sokkene enn oppskrifta sier, sånn at det nesten er strømper. Da har sokken noen sekunder til å klare å holde seg på til noen oppdager at babytærne er på rømmen igjen.
Andre sokker som jeg synes sitter bra på foten er Stay on booties (finnes på norsk og engelsk oversettelse) og Mosters babystrømper fra Nøstebarn. 



1 kommentar:

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.