8. juni 2017

Stæsjer sykkelen

IMG_7046

Sykkelen min står ute hele året, siden garasjen min ikke er av de romsligste. Det gjør at sykkelen får testet vær og vind, og det går jo bra, sånn bort sett fra sykkelsetet mitt som lagrer vann, og
deler vannet velvillig ut igjen når jeg setter meg på det.

Altså har jeg vært på jakt etter et sykkelsetetrekk. Og fant et, på Skaperverket på Grünerløkka! Skaperverket er et designkollektiv på Grünerløkka, perfekt for sånne som meg som tenker at det er fint når noe andre lager hjemmelagede, kule ting som jeg kan kjøpe. Joda, jeg kunne jo laget selv, og har voksdukrester liggende, men siden jeg har tenkt tanken på sykkelsetetrekk i lang tid, og ikke fått sydd det allikevel, så var det jo perfekt.

Sykkelen min er utstyrt med tyverisikring, også kalt kurv. Mitt håp er at det skal være så damete sykkel, og at en eventuell sykkeltyv kommer til å få problemer med sin indre machostemme som befaler sykkeltyven til å ikke stjele sykkelen fra Brelettdama.

Mulig kurven skal få plastblomster rundt, sånn for å øke nusseligfaktoren, og da forhåpentligvis flaut-å-stjele-faktoren. Prikkete trekk trekker opp også.

IMG_7044

Fint, eller! Og så slipper jeg nå videre å se ut som jeg har skvetteflekker på rumpa etter sykkelturer.  Det er faktisk det viktigste.

Håndarbeiden i Stavanger Aftenblad har tips til hvordan du syr selv av voksduk. Bare pass på at du klipper fra kanten, stikker du av med kjøkkenduken kan det bli litt rart.  Eller så kan du kjøpe på Epla.

3 kommentarer:

  1. Føl deg ikkje for trygg - min hadde både korg og barnesete -.
    Supert trekk!

    SvarSlett
  2. Fint! Det hadde passet flott til min sykkel også. Den står dessverre i kjelleren siden jeg ikke tør å ha den ute over natta midt i byen, selv med blomtser på kurven. Jeg har også tenkt på å sy trekk selv, men det er jo kjekt å kunne støtte andre som lager fine ting når man ikke får r..a i gir til å lage noe. Så kan man heller få sykkelen i gir med rumpa oppå et fint setetrekk allikevel :D

    Har du sett at Sykkelpikene har åpnet butikk på Grünerløkka forresten?

    SvarSlett
  3. Men skal du ikke strikke noe pent å ha på sykkelen også? Fint sete :)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.