16. mars 2017

System i kaoset








Kjent kaos?



Alle rundpinnene mine fikk lufte seg nettopp, og jeg sorterte bort de som jeg ikke har brukt på mange år. De der som har en dårlig overgang mellom pinne og kabelen blir bare liggende i pinneveska, og så blir jeg irritert når det lugger i strikkinga og jeg oppdager at jeg har tatt en av de kjipe pinnene.
Vekk med dem.



Jeg har pinnesett med pinner du kan ta av og på, men jeg bruker nesten bare faste rundpinner, fordi de holder seg best i overgangene, synes jeg. Og jeg har gitt bort alle trepinnene mine (nesten), fordi jeg strikker løsere og senere med trepinner, og det kan påvirke strikketøyet.











Så ble de pent plassert tilbake i Namastepinneveska mi. Jeg har kjøpt den på pinnsvindesign.no for mange år siden (de har ikke lenger), og det er det lureste oppbevaringa, synes jeg. Så lenge du husker å legge på plass med en gang. Funker ikke med system om du ikke følger det.



Pinneninjaen ligger foran, så jeg kan sjekke hvilken lomme pinnen skal flytte inn i.






Jeg har pinnedame også. Mulig det er mye med to strikkepinnemålere, men hei, ninjaen er jo vanskelig å oppdage. Now you see me, now you don't.



Makekrake som laget disse har jeg ikke funnet flere hos, men det finnes mye fine pinnemålere der ute! Sjekk på Etsy! Succaplokki lager strikkedingser av resirkulerte materialer,  jeg har for eksempel den fine strikkeringen/pinnemåleren under. Bare vær obs at du bestiller med europeiske mål, og ikke US-mål, siden US ikke har klart å standardisere seg sammen med oss.



Jeg mangler altså ikke pinnemålere... men om jeg skulle ønsket meg en ny, så kunne det fine garnmonsteret være midt i blinken. Garnmonster til Monstermønster! Match made in heaven.




3 kommentarer:

  1. Har nettopp solgt Namasteveskene mine, fordi jeg ikke orka å legge pinnene tilbake. Nå ligger alle i et kaos i ei stor eske, men jeg skal få tak i mange mindre esker til hver størrelse, da blir det ordnung serru! De er fine, de succaplokkitingene.

    SvarSlett
  2. Jeg har nettopp hatt en byttehandel, strikkete ugler mot strikkepinne-poser. Så her er det også orden i sakene. Utrolig deilig med system. Burde kanskje kvitte meg med noen av de dårligste pinnene jeg også. Men er ikke flink til å kaste, sukk.

    Så artige strikkepinnemålere du har!

    SvarSlett
  3. Bedre med system i kaoset enn kaos i systemet! :) Hvis man da klarer å være konsekvent og legge på plass pinner etter bruk. Akkurat det kan være mer utfordrende ;)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.