3. september 2016

Hei høst




Hei høsten. 

Ullklærne mine har savnet deg.

Hadde strikkere hatt noe kontroll over vær og vind, så hadde det vært ofte klart høstvær. Året rundt. Muligens avløst av litt sommer og vår, men altså sånne dager med klar, frisk luft, uten vind, sånn at istedet for tjukk vinterjakke, så kan du ha ullgenseren som ytterplagg. Sånn at de fine plaggene dine slipper å trøkkes inni jakka, og kan få møte verden og genseren kan si;

- hei, vet du hvem som har strikka denne, eller? Hu her som har den på! Er ikke det fantastisk, eller? Snakker om kort vei fra produsent til forbruker!  Og for en fargesans! Og tålmodighet! Oioioioi!

Men neida. Vi har ikke kontroll på vind og vær.

Ennå.

Men om du skulle slumpe til å jobbe i åpent landskap, og synes at det er mistenkelig arktisk klima på kontoret, sjekk om det finnes noen ivrige strikkere blant dere. Just saying. Mulig termostatknappen har fått litt hjelp til å finne en temperatur der det er greit å ha ulljakke på. Dagens konspirasjonsteori.

9 kommentarer:

  1. Herlig som alltid.
    Hadde høstens første koftemorgen denne uka, og det var deeeeeeilig.
    God høst.

    SvarSlett
  2. Fantastisk enig! Elsker ullklær, men det kan hende st det er liten sammenheng med der at jeg føler meg mer vel i en ullgenser enn i bikini #sommerkroppen87

    SvarSlett
  3. Du treffer som vanlig spikeren på hodet!

    SvarSlett
  4. Haha, enig! Jeg elsker høsten! Da kan man sitte inne om kveldene å strikke med god samvittighet.
    I tillegg er den friske høstluften noe for seg selv.

    SvarSlett
  5. Du er så flink med ord!
    Og genseren er helt vidunderlig!

    SvarSlett
  6. Uld er dejligt - det bedste at strikke med og skønt at have på en kold aften og dag.

    Smuk smuk trøje.

    SvarSlett
  7. Kanskje jeg skal teste ut den, ja? Skru ned varmen på kontoret sånn at jeg får "brife" med sjølstrikka pulsvarmere for eksempel? ;)

    SvarSlett
  8. Hehe, en herlig konspirasjonsteori. Jeg sitter med ullgenser uansett, selv om de andre går i T-skjorte. Frysepinner bruker ull (nesten) hele året. Men det var absolutt en lur ting å legge seg på minnet.

    Ull som yttertøy, uten regnjakke, har jeg aldri prøvd. Bor i Bergen. ;)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.