26. juli 2016

Grønn fjær

IMG_6320

I serien hvordan skal vi få piffet opp bildene av en enkel jakke; presenterer vi rekvisitter, nøytral bakgrunn og mengder av bilder. Rask med deg utebeplantingen og kosefrosken som matcher grønnfargen som skal frem, det skaper liv i bildet. Og om alt annet feiler, så kast med håret som Timotei shampooreklame.


IMG_6340

De færreste av oss blir America's next top model (siden vi for det første ikke bor der), men jeg heier på bilder av strikkeplagg i bruk, fremfor flatt på et bord. Det gir liv til bildet, plagget ser bedre ut, og du får en ide hvordan plagget oppfører seg mens noen kaster med håret. 


IMG_6333



 Trikset er å ta så mange bilder at du tilslutt i haugen av rare bilder finner noen du liker. Takk til maken for tålmodigheten for å ta bilder når jeg står klar med strikkejakke, frosk og uteplante. 
Flink fyr.


IMG_6338 


Hva med jakka? 

Det er en Featherweight cardigan, en åpen jakke uten knepping, en basisjakke som jeg har tenkt på i årevis at jeg burde ha strikket. Ikke det mest spennende å strikke, siden det er ensfarget og strikkes frem og tilbake, men det er basisplaggene som jeg sliter ut. Jeg kunne ha formet den litt i livet, men droppet det. Kanten foran strikket jeg i 1 rett, 1 vrang ribbestrikk,og med icord utenpå.

Strikket i gressgrønn Rauma Lammeull, sånn for å ha et alternativ til mine grå strikkejakker. Str L tar 212 gram på pinne 3. 

CA7D8903

Tilslutt et bilde fra helgen da jeg prøvde finne et annet sted å ta bilde, jeg tvang brodern til å bli med i en grøftekant på kveldstid for å fotografere jakka. Dessverre var et så mye grønt at jeg gikk i ett med bakgrunnen, og det litt forpinte blikket er da jeg oppdager brennesla som sveiper låret. Hva man ikke gjør for strikkebloggen! 


10 kommentarer:

  1. Du skriver het fantastisk og jeg koser meg sånn med å lese bloggen din. Nydelig jakke. Strikket en slik til ei venninne en gang, men burde strikket en til meg selv også. Grønnfargen var fantastisk.

    SvarSlett
  2. Knallfin fjærlettjakke! Helt enig i at det er basisplaggene som slites, min begynner å bli ganske nuppete, og en ny må nok på pinnene etterhvert.

    SvarSlett
  3. Flott jakke, fargen er knallfin til deg! Jeg har også fått meg fin knallgrønn jakke i sommer, men har kjøpt den B-) Men jeg har noen strikkejakker jeg burde tatt bilder av, får vel skaffe meg stativ og selvutløser (kjæresteerstatter ...)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Gresselig fin!
    Syns du fikk til både hårslenging, soveromsblikk (er det lov å si det?) og kikke uinteressert opp i lufta. Og humor, som alltid. Good foto shoot!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veronica, du har de morsomste kommentarene :-D

      Men enig med Veronica på alle punkter, og så er du veldig pen med den panneluggen!

      Slett
    2. Knis! Noe moro skal vi som ikke er på Instagram ha, også!

      Slett
  6. Fin jakke! Knall farge! Kul frosk! Flott dame! Og herlige kommentarer om prosessen rundt det hele, som vanlig. ��

    SvarSlett
  7. Fin grønnfarge og flotte bilder. Spesielt det siste viser jakka i naturlige omgivelser. :-)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.