27. mai 2016

Voksengensere, ass!


Det å strikke på to ting til meg selv samtidig er ikke et sjakktrekk for strikkebloggen. Det blir ikke flust av fotoshoots med ferdige plagg når en strikker til seg selv, det tar tid å strikke til en som måler 170 cm og ikke 50 cm. Forsåvidt hadde det vært lite ferdigstrikk fra en på 50 cm, når jeg tenker meg om. 

I mange år trodde jeg forresten at jeg var 175 cm. Mulig jeg hørte feil på en av helseundersøkelsene på skolen, for jeg og 175 hørte liksom sammen. Det var oss. Helt til jeg fant ut at jeg var 170. Og følte meg litt snytt for de centimeterne. 170 og gjennomsnitt. Fnys. 

Altså. 

Denne uka har hatt strikketid, men i døgnets våkne timer har jeg også dyttet inn bilverkstedsbesøk, logistikk for å hente/bringe bil på verksted, sykt barn, friskt barn, jobb, jobb og jobb, og en uke uten husbonden (kom hjem fra jobbtur! Vi savner deg!) . 

Om kveldene har jeg da strikket på automatikken mens jeg har sett film, noe som har resultert i opprekk av forstykket til Fjærgenseren (det var det vanskelige med å huske å lese notatene fra bakstykket om endringer som skulle gjøres på forstykket. Notater er til for å skrives andektig ned på en lapp som du ikke finner. Og så være flink med papirinnsamlinga. Og så lure på hvorfor forstykket til genseren blir helt annerledes enn bakstykket. Og så klaske seg i panna. Høyt. Så naboen lurer på klaskelyden. ) 

Vepsejakka som nå har vokst ut av muligheten til ta med noe sted pga størrelsen,  har myriader på myriader med trådender som skal sys fast, og jeg venter på at NRK sin sakteTVavdeling dukker opp på døra for å spille inn trådfest minutt for minutt. En reise like lang som Bergenstoget. Men det er lys i tunnellen, jeg har festet det meste av tråder på vepsemotivet, og det er begynnelsen på slutten. 

7 kommentarer:

  1. Nydelig gullfarge på den genseren!

    SvarSlett
  2. Ja, det tar liksom litt lengre tid med gensere til en selv enn de små. Samtidig er det veldig gøy å strikke til seg selv, da. Jeg strikker mer til meg selv enn til ungene, egentlig. Jeg er imponert over alle trådene på vepsejakka.

    SvarSlett
  3. 170 er likevel over gjennomsnittet, det ligger visst på 167 for kvinner. Jeg synes det er en fin høyde, rager like høyt over bakken selv :) Og så slipper du jo noen av de cm å strikke til som du ville hatt hvis du var 175 :p

    SvarSlett
  4. Ja, voksengensere tar tid. Her i huset må alle ha voksengensere nå, og høydene er 190, 170, 182, 180 og 170 cm. Så barselgaver er populær strikk her, for det går litt fortere :) Men fin farge på genseren din, og egostrikk er uansett gøy!

    SvarSlett
  5. Være glad du ikke er 181 med litt for mye bredde, dét tar tid det!
    Skulle gjerne sett trådfesten din, beste sakteTV ever.

    SvarSlett
  6. Morsomt skrevet :-) Kjenner meg igjen!

    SvarSlett
  7. Morsomt skrevet :-) Kjenner meg igjen!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.