24. mars 2016

Gigantiske egg



Høytider og fridager innbyr til små aktiviteter sammen. Jeg hadde før påske kjøpt inn litt Cellona gipsbind fra apoteket siden jeg hadde lyst til å lage store egg, og det passet fint å prøve idag. 

Først klippet vi opp gipsbandasjen i passe stykker, 3-5 cm brede biter. Så blåste vi opp en ballong hver som vi skulle bruke som eggeform. Etterpå dyppet vi gipsbandasjebitene i vann, og la dem på ballongen, og glattet over med fingrene. 




Ørlite klissete, men ikke verre enn at det går bort med vann.

Ganske behagelig materiale å jobbe med, jeg valgte å ha flere lag med gips på egget mitt for at det skal bli litt mer stabilt.



Senere idag eller i morgen er de tørre nok til å kunne tegnes, males eller tusjes på. Hvis jeg ikke skal gå for minimalisme - og bare beholde det hvitt. 



3 kommentarer:

  1. Stilige egg! God påske :)

    SvarSlett
  2. Smart med gips, sikkert mye mindre kliss enn avispapir og papirlim-varianten jeg husker fra barndommen. I år tror jeg ikke det blir påskeverksted, men tulla ville plutselig male påskeegg. Får se om det går i glemmeboka eller om jeg må blåse egg i år.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.