15. oktober 2013

Handletur

Untitled

Fredag sto jeg i kø i garnbutikken.
Og ble veldig glad for at jeg sto i kø.

Nei, jeg er ikke så harmonisk menneske at jeg ikke lar meg irritere av køståing, men grunnen til at jeg sto i kø, var jo at så mange andre også liker garn, og måtte ha noe til helgen. Det var massevis av nøster som skulle bli mariusgensere, lappetepper, babytøy og sokker.

Sånn kø kan man like!

Posen oppdaget jeg etterpå hadde en oppskrift på seg. Fiffig.
Den har tydeligvis flere mottagere; strikk i myk, deilig Puno til en venn eller i Vamsegarn til tøffingen som mener at det ikke finnes ull som klør.

Untitled

Mitt svake punkt er strikkeduppeditter. Strengt tatt har jeg en million målebånd, men siden de stadig forsvinner, så fyller jeg på når jeg finner noen fine. Inni det ene øret i grisen dukker målebånd i cm og inches opp. Og matchende saks! Sukk!

Så fireåringen konfiskerte settet da jeg kom hjem. Søte ting er til fireåringer. Ikke til snarttrettiseksåringer.

10 kommentarer:

  1. Hihi, jeg har en gul og grønn i samme serie..... En til meg (kun 33) og en til 3 åringen.

    SvarSlett
  2. Fantastisk kult målebånd. Et slikt må jeg jo bare finne å kjøpe meg. :D

    SvarSlett
  3. Oppskrift på posen - noe så genialt!

    SvarSlett
  4. Bra med kø i garnbutikken!!
    Og hvem digger ikke strikkedubeditter...??
    Her i huset er det også opp til flere...
    Ha en fin dag!
    Klem fra Mona

    SvarSlett
  5. Herlige garn-farger du hadde på gang. :D
    Strikkeduppeditter er kjempegøy - og som du sier - hvor blir målebåndene hen??
    Det er akkurat som hårstrikker, jo. :P

    SvarSlett
  6. ...annars brukar jag tycka, att ju fler av en sort man har, detso lättare är de att tappa bort. Jag har fyra måttband. Tre av dem har jag inte sett på evigheter... (Kan i och för sig hända att det problemet löser sig, bara jag städar lite. :)

    SvarSlett
  7. ÅÅhhh, sånn målebånd og saks vil jeg også ha! Enig i at kø på garnbutikken er hyggeligere enn de fleste køer ;)

    SvarSlett
  8. Morsomt sett! Får aldri nok av strikkedingser;)

    SvarSlett
  9. Strikkekø er morsomt! Jeg står med ørene på stilker og hører etter hva andre handlende skal strikke, hvilke spørsmål de stiller og noterer bak øret hva svaret ble :) Utrolig underholdende og av og til lærerikt. Men man må vel være over gjennomsnittet interessert i garn og pinner for å like slikt :)

    SvarSlett
  10. Så koselig målbånd og søt saks. Sånn liker vi damer, uansett alder, spør du meg. Enig med deg i at det er artig å se alle som er interessert i strikking for tiden. I går hadde min yndlingsgarnbutikk 25% på alt garn. Det var "kul" på lokalet :)
    Har lagt en link til din blogg i mitt siste innlegg om luer. Takk for inspirasjon!


    Fin kveld ønskes deg

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.