28. september 2011

Dobbel eller trippel varme?

sokk til stor og liten

Hespetre tipset om en god barselgave; matchende sokker til mor og barn! At mor (og far, men herresokker orket jeg ikke akkurat nå) er varm på beina er en fin ting, babyer er avhengig av at mor og far har det bra og.

Så facebook idag kunne fortelle at en venninne har gått fra å være ettbarnsmor til trebarnsmor, så kan jeg gå på posten med barselgaven, grå sokker til tvilling 1 og lilla sokker til tvilling 2, og stripete grå og lilla sokker til mammaen. Matchy, matchy!

Tipset om barselgave bringes videre, sokker kan en sjeldent ha for mange av.

Garnet har jeg fått fra snille Strikkepia, en av mine flotte lesere som en dag lurte på om jeg hadde lyst til å overta noen strikkepinner, siden hun ikke brukte synålstynne trepinner lenger, og visste at jeg brukte mye sånt. Som en ekstra overraskelse lå det med fire nøster med Fabel. Vedig generøst! Jeg har ikke turd å blogge det før, for barselgaver liker jeg ikke sende før fødselen er over, så det tok litt tid å fortelle om de flotte nøstene og pinnene jeg har fått, og nå kan gi ferdige sokker av garnet videre til tvillingene og mammaen.

Garnet er Fabel, og jeg brukte oppskrift fra garnstudio til både mamma og til babyer. Babyene fikk med lang ribb, så sparker de ikke av seg sokkene så kjapt.

God onsdag! Her høljer det ned, perfekt strikkevær.

13 kommentarer:

  1. Godt tips! Ein slik gåve skulle eg gjerne fått då eg fekk barn! Denne skal eg hugse på om sjansen byr seg! Og så flott med noko anna enn babypastell-farger!

    Systro

    SvarSlett
  2. Du var den som dukket opp i mitt hode da jeg ville kvitte meg med de pinnene. Jeg hadde bare knekt dem siden de er så tynne, men syntes de er for dyre å bare kaste. Derfor tilbød jeg dem til deg. Bedre å spandere på de en flytur nordover sammen med noen deilige Fabler enn å kaste dem. Og du har fått glede av dem. Det er deg vel unt. Du deler så sjenerøst av deg selv og dine i bloggen, og da er det godt å kunne gi noe tilbake!!! ;-)

    Supert barselgavetips ja, ullabber er deilig. ;-)

    I ettermiddag har solen tittet frem her, og temperaturen er ikke så ille ser jeg, selv om jeg ikke har vært ute. ;-) Ha en super kveld.

    SvarSlett
  3. For ein nydeleg barselpresang! Noterer meg tipset bak øyret! :)

    Her skal det også strikkast i regnet. Ha ein finfin onsdagskveld...

    SvarSlett
  4. Så lurt! Dette noteres ned! :) Fine farger på sokkene også;)

    SvarSlett
  5. For en nydelig barselgave!!!

    SvarSlett
  6. Veldig fine sokker, og StrikkePia er inne på noe vesentlig. Den som gir, skal også få. Jeg synes det er noe av det som er så ok med strikkebloggeverdenen.

    SvarSlett
  7. For ei herlig barselgåve! Og så fine fargar saman! Love!

    SvarSlett
  8. Høljing på gang her også - strikker med gooood samvittighet :) Er enig med deg ang barselgaver. Holder på dem til babyen(e) er født!

    SvarSlett
  9. Så utrolig flott gave! Og så herlig måte å kombinere fargene på. Takk for inspirasjonen ♥

    SvarSlett
  10. Fine og et veldig godt tips! :) de fleste ønsker seg jo sokker når en spør.. omtenksomt av deg og tenke på en sliten barselmamma <3

    SvarSlett
  11. Utrolig søt og omtenksom barselgave! Det blir jo gjerne mye tassing på kalde gulv nattestid for mor ...

    SvarSlett
  12. Flott barselgave, og av erfaring vet jeg at spesielt mødrene blir glad for en liten oppmerksomhet også :)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.