15. mai 2011

Nyttestrikk

blå arwettasokker
Å ta gode bilder av egne ben er vanskelig (takk til Pinneguri om tips om selvutløser, det er en høyt elsket knapp på kameraet, men litt glemt siden jeg stort sett tar bilder av ungene og strikketøyet for tiden, og ikke meg selv. Memo til meg selv; ta bilder av de voksne og).
sokker i arwetta
Sokkebilder av en helt vanlig sokk uten noe mer fænsipænsi enn forsterket hæl, strikket fra tåa og opp var altså ikke så spennende, altså spriter jeg opp med mitt gamle triks yogastilling. Niks, jeg er ikke myk annet enn at jeg kan bite meg i tåa og sitte i lotusstilling, for jeg fikk aldri til å ta hendene i bakken stående. Samme hva gymfrøkna kalte innsatsen min.
65 gram Arwetta gikk med fra lageret, og mønsteret er Slip stitch heel basic sock fra Wendy Johnsons bok Socks from the toe up. Finfin bok.
Og enda godt jeg fikk ut 65 gram fra lageret, for det datt inn noen få gram fra Dropssalget.

garnfangst
God søttende som kommer!

10 kommentarer:

  1. ja det med tå fobi skjønner jeg,tror ikke du er den eneste:P

    liker sokkene,jeg må sette i gang en produksjon,men eh æsj det er så kjedlig:(

    kos dere på tirsdag og "spis så mye is du vil" hihi

    SvarSlett
  2. Det der salget resulterte iat alle tantunger må få strikkede bursdags og julegaver i år......ikke lett å bli kvitt det der lageret altså. Hrmf.....du minner meg på at jeg må begynne å strikke sokker......er det lurt å begynne i det små eller idet store.....enkelt må det iallefall være. Ha en fortreffelig flaggdag;)

    SvarSlett
  3. Det må til med nyttestrikk en gang i blandt ja :)
    Nydelig farge på sokkene og sånn forsterket hæl må jeg bare lære meg etter som at mannen min sliter sokkene bare han ser på dem :P

    SvarSlett
  4. Det ramla inn med litt garn her og på dropssalget :-)

    SvarSlett
  5. Nyttig med sokker, holder på med to par selv og begge er til meg :) Det ramlet inn garn både fra Dropssalg og fra Nøstebarnsalget her. Bare å få pinnene i gang...

    SvarSlett
  6. Fin farge fargelegger fot flott =)

    Fin maikveld til deg,
    mvh Siv

    SvarSlett
  7. Flotte, flotte sokker... :O)
    Den fargen var helt nydelig, likte den veldig godt!

    Fikk handlet noen "gram" på dropssalget jeg også. Selv om jeg egentlig er på garnslankern så vokser stadig lageret mitt... ;O((
    Ikke så lett med slanking!

    Ha en fin 17. mai!

    SvarSlett
  8. Deilige sokker!
    Og for et fint tre. Er det i hagen?

    God søttende til dere også!

    SvarSlett
  9. Fine sokker, skulle ønske jeg kunne tå opp, får være et mål et år! Er i grunnen mest inponert over sittestillingen!!! Sist jeg klarte det tror jeg var i sjette klasse!!!

    SvarSlett
  10. De sokkene så fine ut! Har strikket noen tå opp sokker tidligere, men tenkte at den boka må være kjekk å ha, så den er herved bestilt *venter i spenning*. I mellomtiden får jeg vel bare finne noe annet å strikke på... som om det skulle være noe problem! Ha en riktig fin 17 mai :)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.