15. august 2008

Lucca, mmmm!

nåleskrin

Jeg strikker genser til meg selv for tiden, derfor lite å vise frem.
Prøver meg med brask og bram å strikke fra toppen og ned, og tilpasse mens jeg strikker nedover. Jeg startet med en vag ide om grå tweed,rillestrikk og en smal fasong, altså en genser jeg kan bruke til vanlig, og så langt er det lovende. Har bare tatt opp to ganger ved halsen.
Bruker Knitting from the top av Barbara Walker som hjelp, og boka anbefales. Klassisk strikkebok med bare tegninger i svarthvitt og mye tekst. Nå er jo strikkebøker glossy, luftige og modeller som sitter så pussig at du ikke ser hvordan genseren er, så kontrasten er artig.

Garnet er Lucca fra BC garn, en høydare! Sinnsykt mykt og godt! Hvordan får merinosau gjort noe som helst? Hadde jeg vært merinosau hadde jeg bare sløvet og klappet pelsen. Jeg har erklært garnet som favoritt, og de andre nøstene er syke av misunnelse. Fargekart er bestilt for fremtidige garnkjøp.

3 kommentarer:

  1. Jeg har så lyst å prøve det garnet! Og du gjør meg mer fristet. Det skal ikke være enkelt for en stakkar garnoholiker...
    Jeg har nettopp oppdaget cashmerino fra debbie bliss, og trodde det var det nærmeste man kunne komme en nestenorgasmisk opplevelse i garnformat. Spent på å se genseren i ferdig format!
    Ha ei fin helg og :)

    SvarSlett
  2. Æ e helt enig med deg at Lucca er et supermykt garn - har 6 nøster i 2 grønn nyanser i mitt eget lager - planen er å lage jakke + bukse sett til Lilledragen. Vet ikke helt hva jeg skulle gjort i en tilværelse som Merinosau (hos de snille sauefarmene!!!) ? Gresset, luktet på blomster?
    Ønsker deg ei god helg!

    SvarSlett
  3. Da driver vi med det samme for tiden... Kommer til å følge med for å se hvordan ditt eksperiment går. Jeg runder skuldrene nå tror jeg, og er allerede litt bekymra.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.