29. september 2007

Nyinvesteringer

Kremt. Nå begynner det å ta litt av med hobbyting. Hvordan forsvare kjøp av garnvinne og nøstemaskin? Garnvinne har jeg hatt lyst på i årevis, men kollektivtilværelsen og treromsen har ikke vært ideelle omgivelser. Nå som vi skal svi av penger på hus (2 uker igjen!) så kan jeg vel like gjerne kjøpe dette før jeg har følelsen av dårlig råd? Nøstemaskin er rent leketøy, det er for å få pene nøster. Oi så unyttig! Må ha det, bare må ha det! Mohahaha!

Skulle jeg synes garnvinna var kjip, så er arvingen klar til å overta. Han bar rundt på den i lang tid, og danset til lyden av nøstemaskinen. Det smelter et mammahobbyhjerte!

6 kommentarer:

  1. Heisann - så fin blogg du har - og så utrolig mye flott du har laget! Vet du, hobbyrelaterte innkjøp skal man aldri ha dårlig samvittighet for - du sparer sikkert en formue på å strikke selv! (Vi kan jo late som iallefall...) Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Kjøpte du den på loppis eller ny? Er på jakt sjølv, men det kostar søren meg hundrevis på bruktbutikkar.

    SvarSlett
  3. Hei! En sånn garntvinne har jeg vært så heldig å arve etter mamma da hun nylig flyttet til omsorgsbolig. Hun strikket mye før og jeg kan huske hvor gøy det var å få lov til å tvinne opp garnnøster med denne. Søsteren min har arvet en tilsvarende etter farmor. Takk for titten i bloggen din forresten!

    SvarSlett
  4. Kjøpte ny på nett; terapi-hobby.dk. Med moms (166) og porto (180) ble pakken dyr, selv om nøstemaskin (200) og garnvinne (250) var grei pris på i utgangspunktet.

    Jeg får late som jeg sparer en formue :)

    Mamma er eneste jeg kan arve sånt fra, og det håper jeg er lenge til.

    SvarSlett
  5. Dei eg har sett i bruktbutikkar har vore mykje dyrare enn det, så du har gjort et kupp.

    SvarSlett
  6. Hei Merete,
    Du verden som du produserer. Jeg er meget imponert. Garnvinne ja, det kjøpte jeg på e-bay og den kostet $ 9.90 + porto som var tre ganger det. Men den kom fra Sverige!!! Og så heter det hespetre vet du! Mye morsommere navn!
    Takk for hilsner. Jeg har bestemt meg for å være frisk, så jeg får ta hver dag som den kommer, uansett!
    Dressen til Adine ble til mens den gikk - for å si det sånn. Alt restegarnet kom til nytte der gitt. I babygarn, og jeg skal få skannet oppskriften og sendt deg. Blir vel ikke akkurat arrestert i dette landet for denslags???? Skal spørre Øydis om e-mail adressen din, så greier jeg det nok i morgen tenker jeg.
    Du burde forsøke å finne en blogg som heter brooklyntweed. Det er en mann/gutt som strikker, og han er fenomenal! Du ville like det han gjør. Skal se om jeg kan få til en link etterhvert. Maskinen min måtte re-etellerannet og ALT er borte vekk i en sekk! MANNFOLK!
    Nok en gang, flotte ting du strikker.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.