7. august 2007

Mmmmmm, ripssaft!

Håndarbeid kan være så mangt; idag har mamma, jeg og Amund plukket rips i hagen. Det ble litt knuffing om ripsbøtta fordi en av oss ville mye heller plukke bærene utav bøtta istedet for oppi, men vi løste det med å henge den så høyt at de som var over 80 cm lange nådde opp.
Han på 80 cm gruffet litt, men ble snart avsporet av et trillebårhjul.

Så her står saften til kjøling i kjøkkenvinduet! Snille mamma har også laget jordbærsyltetøy som vi skal få med til det nye huset. Jeg må bare kjøpe fryseboks først (og flytte inn selvsagt, vente, vente, vente...)


Resten av kvelden gikk med til å merke klær til barnehagestart. 50 merkelapper er strøket på, og jeg fikk ryddet opp i for smått/for stort-haugen. I tillegg fant jeg noen plagg jeg hadde glemt. Ganske fint, for det var feks en ullbukse og fem par ullsokker, noe som sto på programmet fremover. Da kan jeg hoppe videre til andre prosjekter!

Anbefaler merkelappene! Fra nå er det nei til sy-på-merker på vanlig tøy, men strikketøyet skal få noen fine med logo, trur eg. Stryke-på og klistermerker bestilles fra navnelapper.no, kommer i posten kort tid etter bestilling.

Haugen med strikkeklær er det i str ett år, montro om han rekker å bruke alle plaggene før han har vokst ut av dem? Memo til strikkeglad mor; strikk i flere ulike størrelser!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.