21. november 2014

Nuddelstrikk

IMG_2252

Nuddelsuppe, anyone?

Jeg har testet teorien om at strikketøy som trenger opprekking og strafferunder, kan gjemmes nederst i strikkekurven, og en stund etter kan man bare dra den opp igjen som en kanin av hatten; og vips er alt klart, feilen rettet, verdensfreden i balanse igjen og trådene festet.

Teori forkastet.

Shocking news: olme blikk, oppgitte sukk, fortrengning, og skuling på strikketøy som må rekkes opp og strikkes på nytt hjelper niks og nada. Det hjelper heller ikke å starte på alt mulig annet istedet, selv om det hjelper litt å starte på noe smått som gir strikkemojoen tilbake når man bakser med en herregenser i svart som skulle strikkes når det var lys. Takk til Edison for lyspærer!

Blir Durrow ferdig før jul? Eller blir den glemt igjen?

8 kommentarer:

  1. Å det er så kjedelig, med sånne prosjekter! Men stå på, Den blir jo kjempe fin, når den bare blir ferdig! :)

    SvarSlett
  2. Noen prosjekter byr på en real dose frustrasjon og annen motgang, ja... Lykke til!

    SvarSlett
  3. Huff! Jeg føler med deg. Loppa mi har blitt et sånt evighetsprosjekt, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har rekket opp nå. Men den har i alle fall farger ... Mitt beste tips er å rekke opp først, og SÅ legge den i kurven. Da gjør det ikke like vondt når man tar den opp igjen, synes jeg.

    SvarSlett
  4. Så lenge du safer med at det ikke er til denne jula det skal bli ferdig, så blir den vel ferdig til jul, en gang... Har hatt ei runde og rekket opp tre ufoer i dag, på en ble det hele, på to ble deler beholdt og lagt nye planer for.
    Tilfredsstillelsen ved å gjøre ferdig et slik prosjekt som har ligget på vent en stund er jo stor da, så jeg heier på deg!

    SvarSlett
  5. Strikkere må have en veludviklet (overudviklet?) tålmodighed - vi vikler kilometervis af garn omkring små metalpinde, trævler nogle gange timers arbejde op for at gøre det lidt anderledes, kæmper med indviklede mønstre og beregninger og skumler for de flestes vedkommende over det afsluttende monteringsarbejde. Nogle gange undrer jeg mig over, at fornemmelsen af uld og glæden ved selv at skabe kan opveje alle 'kampene' - lad endelig høre fra dig, når du har fundet metoden til automatisk fejlretning i strikketøj :) Og sweateren skal nok blive færdig til jul, hvis ikke denne, så næste :)

    SvarSlett
  6. Jeg har noen prosjekter som ligger i den kurven hvor man håper på at det fremdeles skjer undere her i verden, men noen av dem har ventet lengre enn lengst dessverre, Så skulle du finne trylleformularen så vil jeg gjerne vite om den:)
    Nei, her er det nok bare ren og skjær vilje som teller og om genseren din blir ferdig denne eller en helt annen jul vil bare tiden vise:)
    Jeg heier på deg!

    SvarSlett
  7. Det skrives om helseeffekten ved strikking gjennom bl.a lavere puls og blodtrykk. Er helt sikker på at målinger gjort under slike trøblete prosjekt ville ødelagt de positive resultatene. Holdt selv på å klippe i stykker og skylle ned i do en genser tidligere i høst. P og BT var IKKE direkte lavt.. Ren kampvilje og stahet er det eneste som hjelper. Du har det i deg!! Hvis ikke er jeg redd kassa med durrowen blir en av disse kassene man aldri pakker ut igjen når man flytter. ;)

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.