11. september 2011

Ull i bruk

Etter masse regn var det kjærkomment med en soldag idag. Høsten er her med kjølig luftdrag, og vi innvier ullgenserbruken nå, ikke verst at vi har sluppet unna til nå. Og siden jeg strikker på et evighetsprosjekt, så kan jeg heller vise bilder av ull i bruk?


mammaen

Fruen selv i en av yndlingsgenserne, genseren som startet som barselgave og som endte som mitt eget plagg. Strikkefasthet, hva er det for et fremmedord? Den begynner å bli slitt etter heftig bruk, så jeg planlegger en ny, for makan til praktisk plagg! Tynn ull er det alltid plass til i veska, og den passer under trange jakker uten å bli klumpete. Vil altså ha en til, men der må jeg ta et dypdykk i garnlageret og finne passende farger.


ull i bruk

Femåringen har på seg sin yndlingsgenser, Hulkrus. Av den har jeg lært at sterke farger er supert til gutta, det kommer tidsnok en tid da han bare skal kle seg i mørke farger. Han blir ennå stoppet på gata og blir fortalt hvor fin han er i genseren, og det er da en boost for en kjekkas?

Frøkna på snart to bruker Frodegenseren, som er nydelig i fargene. Jeg burde ha strikket den lenger på bol og ermer, for da jeg strikket den da hun var et halvt år gammel, så jeg ikke helt for meg at hun kom til å bli så smal og lang. Man lever jo i nuet.

Lurer du på garn og oppskrift til noen av genserne? Sjekk linkene jeg har lagt ut i teksten, der er info i tidligere innlegg.

God høstdag til deg og! Vi skal nyte resten av dagen her på Helgelandskysten.

15 kommentarer:

  1. Ja er så gøy med live bilder!!!
    Flotte barn i herlig ull!!!

    Fin søndag til dere!

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder! "Ull i bruk" er interessant bloggstoff - det burde vært mer av det rundt på de tusen blogger. For én ting er alt det fine som folk strikker - men er det praktisk? Blir det brukt? Hvordan er garnet etter flittig vask og bruk? Holder det fasongen? Sånne ting er nyttig å lese om, syns jeg. Derfor er planen utover høsten: Mer outfit-bilder! (har lest meg opp på moteblogger i det siste, og lært meg terminologien... :-)

    Ha en fin uke! Håper den blå himmelen deres holder seg utover i uka!

    SvarSlett
  3. Flott at noen tar opp temaet - her tenker jeg kun på sånt når den mørkeste mørketida har sneket seg på, og da er det ikke lett med bilder! Herlige høstbilder av flotte plagg :)

    SvarSlett
  4. Klare høstdager der man kan gå bare i ullgenser er så deilig! Og tynn ullstrikk er det beste av alt - selv om det tar litt tid.

    SvarSlett
  5. Herlige bilder! Flott å se plaggene i bruk på aktive unger. Veldig fin den Hulkrusgenseren - må bare gjøre ferdig noe av det jeg har igang før jeg tenker noe mer på den ;)

    SvarSlett
  6. Herlige søndag, herlige bilder og deilig å se ting i bruk......det er jo litt greit at det vi lager blir brukt...enig med Annepålandet der ja!

    SvarSlett
  7. Lite er så fint som Helgelandskysten i strålende sol - jeg er født i Sandnessjøen, nemlig! ;) og når vi får se finfine ullplagg i bruk samtidig, så har man en herlig bloggpost å kose seg med! Enig i at ull i bruk burde vært blogget oftere, skal huske det når mine strikkerier blir tatt ordentlig i bruk her også!

    SvarSlett
  8. Så flotte gensre, både på deg og ungene. ;-) Skulle jeg valgt en, må jeg si jeg er svak for lillepias Frode genser, nydelige farger. ;-)

    Nå er jo helgen snart over, men ønsker dere der nord en fin uke videre. ;-)

    SvarSlett
  9. Flotte bilder, og flotte gensere☺

    SvarSlett
  10. Sikle sikle - for noen fine gensere!!! Jeg er så lite flink til å strikke til meg selv for tiden, men jeg ønsker meg jo egentlig en genser ala den du har på deg.... Kanskje man skulle presse inn et lite strikkeprosjekt til seg selv mellom alle barneprosjektene??? ;)

    Ha en fantastisk fin høstuke - det blir sikkert flere anledninger til å bruke de fine genserne deres. ;)

    SvarSlett
  11. Så herlige bilder!

    Det er bare nydelig med strikkeplagg.
    Til barn er det helt supert med masse farger på klærne.

    SvarSlett
  12. Skønne billeder af elskede striktrøjer i brug.
    Du har helt ret, klare farver er gode til drengebørn!

    Så længe "uheldet" med strikkefastheden går den vej, så kommer der jo noget godt ud af det... det er værre, hvis det bliver alt for småt.

    SvarSlett
  13. Hei -
    Takk for fin kommentar på min blogg. Jeg bruker også mange fine farger til guttene mine, det blir fort mye mørkt i en guttegarderobe hvis man ikke passer på ... Hulkrusgenseren spesielt er helt nydelig!
    Hilsen Line

    SvarSlett
  14. Herlige høstbilder! Men det er vel ikke noe som heter evighetsprosjekt for deg - ikke etter monsterdressen..?

    SvarSlett
  15. Elsket den Hulkrus genseren! Den frisket virkelig opp! Takk for gode tips!

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.