5. mai 2024

Langt skjerf

Skjerf er døden for motivasjonen hvis du er nybegynner. Ja, det er lett å strikke, men du skal gjenta det du driver med i to meter til, og det er mange masker det. 

Trikset er å ha det som innimellomstrikk, når du trenger noe strikketøy du kan holde på med mens du holder på med noe annet. Som syklubb, en rolig stund på kafevakt og mens du henger på loppemarked fordi du har to barn i korps (noe jeg anbefaler, altså, heia korps) 

Da merker du ikke at du har strikket en meter og så en til, og vips kan du felle av. 


Oppskrift er slik: finn et tall som kan deles på 3, og som du synes blir bredt nok til skjerfet ditt. Jeg valgte 45 masker. Så strikker du 2 rett, 1 vrang hele tiden. 


Jeg brukte dobbel tråd Pickles Mjuk Merino av årgangslageret mitt og pinne 5, og strikket til jeg hadde brukt opp 200 gram. Da var det passe langt, synes jeg. 


 Det fine med denne strukturen er at skjerfet ikke ruller seg, og det er likt på begge sider. Det er en fordel når det kommer til skjerf, for de viser jo ofte seg fra begge sider. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.