7. august 2022

Business in front and party in back

Ulempen med å strikke en topp  til seg selv på en strikkeblogg, er at du må posere sånn lett og gøyalt,  eller litt sånn mystisk og modell. Modellyrket har aldri fristet, selv om noen dager føles det som jeg hadde vært en ypperlig modell til FØR-bilder i annonser som skal gi ny start. 


Men nok om modellen, fokuser heller på den nye silketoppen! Du hørte riktig: silke! Altså særdeles behagelig å ha på seg, og det er fint å kjenne på luksus i hverdagen.  Selvstrikket luksus! Livet blir artigere i rødt. 

Mønsteret heter Sassy Classy Crop top, og akkurat korte topper og jeg er ikke bestevenner, så jeg spanderte heller et hespe til med silkegarn, og strikket toppen til hoftelengde. Toppen er fremdeles sassy, men jeg har ikke lyst å gå rundt med magen ute. Flaks jeg kan bestemme det selv. 
Det som er sassy eller litt ekstra gøy med denne toppen, er at ryggen er åpen. Business in front and party in back, der. 

Kan altså komme på kontoret med jakke på, og rett på fest og kaste jakka. Her er løsningen for deg som ikke rekker hjem for å skifte. 

Synes du at ryggen trives best med klær på, så kan du strikke toppen uten cut out, det er forklart i mønsteret det og. Da kan du ha Business både i front og rygg. 


Fornøyd? 

Ja!

Huker av for silke (BCgarn Jaipur silk fino), ferdig strikketøy i løpet av ferie, plagg til meg selv, og fornøyd.  Full score der. 

Mønsteret heter Sassy Crop Top, jeg kjøpte på Ravelry 

https://www.ravelry.com/patterns/library/sassyclassycroptop

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.