22. september 2018

Nordstjerna


Skal du glede en strikker idag, så knipser du bilde av et strikkeplagg som strikkeren har laget til deg, og sender bildebevis at plagget er i bruk. Det varmer dobbelt, både blir du varm av vottene, og strikkeren blir varm i hjertet at du bruker plagget.

Jeg strikket Nordstjernavottene til Øydis til bursdagen hennes, og nå er de i bruk på høstfjellet.
Takk for vakre bilder! (Og fine bilder av Tarax, hunden jeg og ungene ofte får låne av Øydis. Trenger ikke egen hund når man kan låne en når man vil)


Nordstjerna er selbuinspirerte votter, strikket etter mønster fra Eventyrvotter-boka, og det er Wenche Roald som har laget mønsteret. Det er et litt mer intrikat stjernemønster, og de gjør seg godt i ton i ton farger som her, eller i svarthvitt. Jeg strikket disse i Pickles Pure wool.  Mønsteret (og boka, såklart) kan anbefales! 


Nordstjerna er det stjerna som man manøverte etter før, siden det alltid er viktig å vite hvor Nord er. 


Se oftere mot nord.
Gå mot vinden, du får rødere kinn.
Finn den ulendte stien. Hold den.
Den er kortere.
Nord er best.
Vinterens flammehimmel,
sommernattens solmirakel.
Gå mot vinden. Klyv berg.
Se mot nord.
Oftere.
Det er langt dette landet.
Det meste er nord.
-Rolf Jakobsen. 

2 kommentarer:

  1. Ja, sånne bilder varmer virkelig en strikkers hjerte, ja :) Og med så flotte votter, så skjønner jeg godt at de blir brukt!

    SvarSlett
  2. De vottene var veldig fine og koselig å få bilder som viser at de er i bruk:-) Hilsen fra Marianne

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.